Anonym (Herpes?) skrev 2016-09-16 10:01:16 följande:
Svinkoppor är väl över hela kroppen, medan det här bara håller sig på näsan? Vill inte gå till vc för där jobbar en gammal klasskamrat, vill inte att han ska se. Börjar bildas lite skorpa på blåsorna nu, antar det har att göra med att jag hade massa asollösning på i början. Numera har jag vectavir på 1 gång i timmen och det kliar fortfarande men inte lika jävligt som i början. Sist jag hade ett sånt här extremt utbrott var faktiskt typ när jag var 13, då bildades en svart skorpa och när den trillat av ärr, som bleknade med tiden. Efter det har jag aldrig fått så stora utslag, utan bara lite som gått över snabbt av sig självt. Det är alltid på samma ställe. Och nu är det tillbaka igen med full kraft, yeey!
Nej, svinkoppor får man framförallt ansiktet. Jag har alltid fått det på hakan, men blåsorna kan lika gärna sitta på näsan.
Svinkoppor kliar också rätt mycket, till skillnad från herpesblåsor som mest gör ont (åtminstone är det så för mig).
Kan du inte gå till en annan vårdcentral än dem där din kompis jobbar? Eller gå till apoteket och fråga om råd.