• Wmph

Svullen trampdyna. Läkare som inte ringer upp. Vad göra??

Efter fotoperation för 2.5 v sen har det inte gått framåt för min stackars fot. I hemgångsbrevet stod att kompressionslindan kunde tas av efter 1 v. Jag tog av denna och fot/sår såg fint ut. Men nu har foten varit sjukt svullen undertill i en smärtsam evighet och jag orkar inte mer....ligger mest i sängen men hjälps inte. Foten sväller och trampdynan är bullig öm röd svullen och stenhård. Som den ska sprängas. Och läkaren som de lovade skulle ringa upp ringer inte upp.

Detta känns onödigt smärtsamt! Om de bara kunde tala om vad jag ska göra... jag tyckte det lät tidigt att ta av förbanden efter 1 v, de flesta andra har behållt i veckor. Stygn är tagna, blev inget nytt förband där.. men nåt måste ju göras...mitt ödem är här för att stanna ser det ut som och jag tvingas fortsätta med starka värktabletter....hjälp..

Nån som vart med om detta?

(Jag har opererat hallux valgus)

• Svar på tråden Svullen trampdyna. Läkare som inte ringer upp. Vad göra??
  • Wmph

...och högläge tycks bara förvärra. Fan så besviken och less jag är!

• frokenkorrekt

Varför ringer du inte till mottagningen igen? Och får du inget svar ringer du din vårdcentral och får komma för bedömning av en ssk. Testa att linda foten igen eller sätt på en stöd/kompressionsstrumpa och se om det lindrar. 

• Wmph

Har ringt mottagningen flera ggr och senast igår. Får bara svaret att de ska be läkaren ringa. Och det har han ännu inte gjort. Nu har de stängt för helgen. Var till vc imorse och la om såret som ser bra ut. Köpt linda och lindar foten hemma. Men vill att en läkare informerar mig om ifall det svullna och ömma är vanligt och hur jag ska göra . Kan inte förstå att det ska vara så svårt att få kontakt.

Vc sa att alla frågor utom om själva såret kan de inte svara på utan måste ställas till ortoped.

Svar på tråden Svullen trampdyna. Läkare som inte ringer upp. Vad göra??