2 årig dotter som slåss hemma
Min dotter som är 2 år och 3 månader har börjat blir utåtagerande hemma. Dels är det saker som hon kastar. Ex dörrar smäller hon igen, hon är på och river utsidor i böcker, böjer saker så att det går sönder. Ibladn kastar hon saker i golvet som leksaker men för någon dag sedan kastade hon en tallrik i golvet så att den gick sönder. Nu har hon dock börjat gå på mig och storasyskonen. Hon knuffas och går fram och slåss. Idag när jag satt i soffan gick hon fram till mig och slog en vattenmugg i huvudet på mig och skrattade efteråt. sedan vid senare tillfälle försökte hon att slå mig i ansiktet och hon knuffade mig. Jag har vid dessa tillfällen sagt till på skarpen och när hon slog mig har jag blivit arg. Men varför gör hon såhär och hur ska man bemöta detta? Hon går på en bra och liten förskola, så jag tror inte det kommer därifrån. Får hon för lite uppmärksamhet hemma eller måste vi sätta tydliga gränser? Vi tycker dock att vi gör detta. Hon har två storasyskon som aldrig har betett sig såhär. Ska man prata med förskolan och kolla hur hon är där?