• Anonym (Themsen)

När fick ni tillbaka mensen efter förlossningen

1,Och hur mycket ammade ni när den kom tillbaka?

2, Blev ni överraskade eller kände ni att "cykeln" var på g?

Fick mitt första barn för sju månader sedan och funderar på när blödandet brukar komma igång igen? Någon tumregel?

• Svar på tråden När fick ni tillbaka mensen efter förlossningen
  • narie24

Med första barnet efter 2 månader, helammande med ca 3 timmar mellan målen. Ammade dock knappt på natten då hon sov som en ängel.

• Anonym (10)

Fick tillbaka mensen en månad efter jag slutade amma, då var han 10 månader. Även fast han åt mat så kan man nästan säga att jag helammade (mängdmässigt) ändå. Så jag fasade liksom inte ut utan slutade bara.

• aerial

8 månader efter, och oj vad ont det gjorde och vsd mycket jag blödde! Delammade hela tiden, kommer knappt ihåg hur länge men tror jag ammade i 6 månader bara. Kände inte att det var på gång heller.

• Carambolan

Med första barnet tog det 18 månader och då ammade han fortfarande lite på natten. Hade vid flera tillfällen från 6 månader och framåt kännt som mensvärk och varit säker på att det var på gång, men så blev det inte.

• Ledilnaan

Efter förlossningen har jag blött i ca 6 veckor, sen har det tagit en månad och så har den vanliga mensen varit igång igen, trots att jag helammat i nästan ett år.

• ebe91

Helammat båda barnen, första fick jag tillbaka mensen efter 8,5 vecka och andra efter 4,5 vecka... Båda gångerna blev den regelbunden direkt.

• Nonym

Fick första mensen nu när lillan var fem månader. Helammar men "slapp" amma på natten (Hon sov) fram till för ungefär en månad sen..

• Anonym (Tutten)

Efter åtta månader med båda barnen. Ammade då ca tre gånger per dygn.

• Anonym (citron)

Satte in en hormonspiral två månader efter födseln. Ammade totalt sju månader och fick blödning tillbaka en månad efter det så 8 månader efter födseln. Vill du inte riskera graviditet bör du använda preventivmedel direkt, vet de som blivit gravida oönskat snabbt trots att de helammat.

• iMitera

Första barnet, 3 månader (amnade mest men en flaska ersättning/dag)

Andra barnet, 14 månader (helammade, mensrn kom ca en månad efter)

Kände inte att det var på g.

• blommogram

ca 3 mån efter förlossning. Faktiskt samma datum som jag hade sista mensen året innan då när jag blev gravid :)

Blödde kanske 2 veckor efter förlossningen.

Ammade helt i ca 6 månader. Kvälls och morgon ammade till ca 9 månader. Hon slutade från ena dagen till den andra då.

• Anonym (Meja)

2 mån efter förlossning. Slutade amningen 1 v efter förlossning. Blev överraskad.

Svar på tråden När fick ni tillbaka mensen efter förlossningen