• kvadd

    Gissapolitikern.se - Vilket parti tror du politikern tillhör?

    Det visade sig att regeringen har ett öppet API med data, och där fanns det bland annat bild och parti-tillhörighet på alla de 349 personerna som sitter i riksdagen idag. Så det enda rätta var förstås att göra ett spel, där man ska matcha en bild med vilket parti du tror det hör till. Och det visade sig att det var mycket svårare att matcha rätt parti endast på att gå på utseende.

    Utmana dig själv på GissaPolitikern.se

    Hur många rätt fick du?

  • Svar på tråden Gissapolitikern.se - Vilket parti tror du politikern tillhör?
  • Carambolan

    Haha, det var roligt och riktigt svårt. Många som jag kände mig helt säker på som var fel. Fick 5 av 20 på svår, och alla fem jag lyckades pricka rätt var sådana som synts mycket i media.

  • Aikido

    Bah. Jag är mycket bättre på att avgöra vilka bröst som är äkta och vilka som är opererade. Roligare dessutom.

  • Ccccco

    Haha! Jättekul! 32% rätt av 50 st svåra. Det roligaste var att jag inte kände igen Åsa Romson. Hoppsan!

  • Ccccco

    Och 58% rätt av 50 lätta. Sorgligt nog får man många rätt om man gissar rött på folk med utomnordiskt utseende och unga. Inte lika många av den sorten i blåa blocket tydligen. Och SD-glasögon är ofta ett säkert kort! Men MP har förfallit! Jag saknar hemmastickade pullovrar.

  • UmmSara

    15 rätt, 5 fel. Tror inte jag kände igen någon, men det var inte speciellt svårt att gissa..
    Kul spel!

  • kvadd
    Aniiee skrev 2016-09-15 20:41:17 följande:

    0 rätt. Superstolt.


    Haha snyggt jobbat. Det där måste nästan vara svårare än 100%
Svar på tråden Gissapolitikern.se - Vilket parti tror du politikern tillhör?