• Natalie90

    Förälder som inte tycker om saker man väljer i sitt liv.

    Hej!

    Vill ventilera. Min mamma och jag pratade idag. Vi diskuterade om att en person frågat varför vi renoverat hemma och gjort ett till sovrum. Då sa min mamma "Kanske vill snoka om ni behöver ett till sovrum" varav hon sedan sa "jag hoppas definitivt inte att det skulle vara så eller?!"

    Jag och min sambo har påbörjat bebisverkstaden för 1 månad sen, och har tänkt väldigt makt kring vad min mamma skulle säga. Jag är så less att hon ska lägga sig i mitt liv och kläcka ur sig sånna där kommentarer. Jag tänker att jag inte ens vill säga något till henne den dagen jag blir gravid. Att hon ska få vara den sista som får veta..har sedan tidigare ett barn med en annan kille som var oplanerad och kom väldigt snabbt i förhållandet. Någon som varit med om att sina egna släktingar säger så här?

  • Svar på tråden Förälder som inte tycker om saker man väljer i sitt liv.
  • Anna74a

    Det första min mamma sa till min bror som berättade att han skulle köpa ett hus var:
    Ja jag tänker iaf inte gå i borgen.
    - Trevligt.
    Det var inte tal om något sådant över huvud taget.
    Skrattretande plumpt.

  • Natalie90

    Tråkigt att de inte kan bita sig i tungan och glädjas åt en istället :) min mamma har ingen aning om att de finns tankar på barn då jag har haft spiral som hon vetat om. Så tycker de tråkigt å tar upp ämnet å bara är så dum..kan jag tycka

Svar på tråden Förälder som inte tycker om saker man väljer i sitt liv.