Vad är det för fel på mina tånaglar?
Framförallt mina stortånaglar är väldigt fula, de är gulbruna, skivar sig och är extremt tjocka (att klippa med nagelsax går inte, de är för tjocka) de växer mer på höjden än på längden. Jag uppfattar att det är huden under nageln som är det egentliga problemet. Man kan sticka något under nageln och skrapa ur döda hudflagor, därefter plockar man bara bort nageln, den sitter bara fast i nagelbandet och på nagelbädden så det gör inte ont att ta en sax och klippa upp hela nageln.
Huden under nageln är tjock, torr och vaxliknande, det är som att huden är behandlad med något medel. Det går att få den smidig om jag smörjer med feta krämer, men det går ju inte då nageln växer ut.
Läkaren säger att det är nagelsvamp. Jag har testat allt receptfritt, och receptbelagda tabletter, jag har också opererat bort mina stortånaglar helt samtidigt som jag tagit receptbelagda tabletter medan de växt ut, men det hjälper inte överhuvudtaget.
Det känns inte som att det här är nagelsvamp, men läkaren säger att det är ett väldigt allvarligt fall av det.
Är det någon här som har några idéer om vad det kan vara och tips på behandling.