maktlös
Hej alla!
Har tre barn tillsammans med min exfru. De bor hos henne till den största delen av tiden, vilket va alternativet när hon valde att flytta.
Till saken är den att jag vet inte hur jag ska handskas med henne. Hon är fruktansvärt svår att ens föra en diskussion med, slutar alltid med att jag är världens sämsta osv.
Hon hatar att jobba och har aldrig haft ett jobb mer än några månader, hon försöker bli sjukskriven så ofta hon kan. Barnen skickar hon in på akuten mer och mer för hon ska kunna vabba. När jag läst journalen ser jag hur hon ljuger om våra barn, om diagnoser osv. Hon säger att de har autism, problem med kärl mm... har pratat med doktorn om detta så vi fick gå igenom journalen och rätta till allt. Sen skriver hon ut på Facebook vad våra barn har för diagnoser, men enligt läkaren finns inte dessa.
Sen sitter hon och hennes nuvarande kille och skriver om mig på Facebook. Att jag inte ställer upp och tar barnen när de är sjuka osv, jag hade ställt upp om de va sjuka men det är endast påhittade diagnoser. De skriver ut hur dålig jag är, att jag är totalt värdelös osv.. jag struntar väl egentligen vad de säger när jag vet hur läget är, men vår äldsta dotter har Facebook och kan läsa allt.. Min fru är vän med henne på Facebook så därför jag ser allt.
Vad ska jag göra?