• Camspr

maktlös

Hej alla!

Har tre barn tillsammans med min exfru. De bor hos henne till den största delen av tiden, vilket va alternativet när hon valde att flytta.

Till saken är den att jag vet inte hur jag ska handskas med henne. Hon är fruktansvärt svår att ens föra en diskussion med, slutar alltid med att jag är världens sämsta osv.

Hon hatar att jobba och har aldrig haft ett jobb mer än några månader, hon försöker bli sjukskriven så ofta hon kan. Barnen skickar hon in på akuten mer och mer för hon ska kunna vabba. När jag läst journalen ser jag hur hon ljuger om våra barn, om diagnoser osv. Hon säger att de har autism, problem med kärl mm... har pratat med doktorn om detta så vi fick gå igenom journalen och rätta till allt. Sen skriver hon ut på Facebook vad våra barn har för diagnoser, men enligt läkaren finns inte dessa.

Sen sitter hon och hennes nuvarande kille och skriver om mig på Facebook. Att jag inte ställer upp och tar barnen när de är sjuka osv, jag hade ställt upp om de va sjuka men det är endast påhittade diagnoser. De skriver ut hur dålig jag är, att jag är totalt värdelös osv.. jag struntar väl egentligen vad de säger när jag vet hur läget är, men vår äldsta dotter har Facebook och kan läsa allt.. Min fru är vän med henne på Facebook så därför jag ser allt.

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden maktlös
  • molly11

Lägg in en anmälan. För det första så förtalar hon dig och för det andra så utnyttjar hon dina barn. Samla på dig bevis och ta hjälp av läkaren som hjälpte dig att rätta till barnens journaler.
    Inte sunt att barnen ska leva med en mamma som säger att dom är sjukare än vad dom är. Det kan ju gå käpprätt åt helvetet om någon läkare får för sig att skriva ut mediciner som inte behövs.

• Gina43
    molly11 skrev 2016-09-16 11:17:15 följande:

Lägg in en anmälan. För det första så förtalar hon dig och för det andra så utnyttjar hon dina barn. Samla på dig bevis och ta hjälp av läkaren som hjälpte dig att rätta till barnens journaler.

Inte sunt att barnen ska leva med en mamma som säger att dom är sjukare än vad dom är. Det kan ju gå käpprätt åt helvetet om någon läkare får för sig att skriva ut mediciner som inte behövs.

En anmälan till vem? Soc? FK för bidragsfusk?
  • Scoops

Läs på om Münchhausen syndrom. 

• Gina43
    Scoops skrev 2016-09-16 11:24:21 följande:

Läs på om Münchhausen syndrom. 

Fast det brukar väl handla om uppmärksamhet och inte bottna i att man inte vill jobba? Iofs kanske TS har missuppfattat den sistnämnda delen. Det låter ju som om mamman vill ha uppmärksamhet för barnens "diagnoser" eftersom hon skriver om dem på nätet. Inte bryr hon sig om barnens integritet då. Stackars barn!
  • Scoops
    Gina43 skrev 2016-09-16 13:18:59 följande:
    Fast det brukar väl handla om uppmärksamhet och inte bottna i att man inte vill jobba? Iofs kanske TS har missuppfattat den sistnämnda delen. Det låter ju som om mamman vill ha uppmärksamhet för barnens "diagnoser" eftersom hon skriver om dem på nätet. Inte bryr hon sig om barnens integritet då. Stackars barn!
    Tror det kan svänga lite åt båda hållen... det gynnar ju båda utkomsterna. Min mamma har Münchhausen och hon gick 100% in på att få sympati och det särskilt från läkarna.
  • Camspr

Vår yngsta dotter fick epilepsi helt plötsligt, logga in i journalen eftersom jag inte litade på henne och såg att hon har sagt att barnet har fått kramper hos oss osv, vilket aldrig har hänt. Barnet fick medicin och plötsligt var det sådan svår behandlad epilepsi så inga mediciner hjälpte. Jag kontaktade Läkaren och berättade att inget stämde, de gjorde ny bedömning vilket va att vårt barn inte har epilepsi. Alltså tagit mediciner mot epilepsi i flera månader.

Sedan förra veckan va det nytt besök på neurologen (utan min kännedom) och då ringer hon mig att barnet har antagligen autism och en utvecklingsstörning. Jag loggar in på journalen och där står ingenting, ringer neurologen och de ska återkomma.

• Gina43

TS, du måste agera. Det är absolut inte okej att medicinera ett friskt barn med medicin för svår sjukdom som epilepsi! Orosanmälan till soc. Du måste skydda dina barn nu!

• Camspr

Jag har varit i kontakt med soc ett x antal gånger, utan resultat. Hon vänder på det att det är jag som är problemet osv.

Försöker fortfarande nå neurologen och vad som egentligen är sant. Enligt det hon sa till mig va det autism och en utvecklingsstörning men på Facebook skriver hon att det va epilepsi igen och att medicineringen va igång. Epilepsi är det inte då här aldrig har varit några mediciner med. Och komma fram till autism av en röntgen är skit snack.

Svar på tråden maktlös