• Anonym (Fel på mig)

Är jag knäpp?

Hej

Jag he en underbar sambo sedan två år tebax. Jag har en son sedan tidigare förhållande som min sambo tagit sig ann som sin.

Nu till mitt problem :/ min sambo älskar verkligen sin dator han kan lätt sitta där 5-6 timmar efter jobbet. Jag får 1 timma Max två innan läggdags av hans uppmärksamhet. Alltså en tredje eller sjättedel av vad datorn får. Jag kan till och med säga att jag vill mysa lite men nä datorn vinner.

Jag har alltid varit överviktig men aldrig haft problem men att finna pojkvänner och pojkvänner jag har haft tidigare har alltid haft hög sexlust. Men i detta fallet har jag mycket högre lust och känner även som jag är så jäkla tråkig att umgås med så mitt självförtroende börjar dala. Jag har funderat mycket på min vikt ( inte för han direkt klagat utan säger att han älskar mig som jag är men även sagt att han har inget emot vissa förändringar på min kropp.

Han säger men jag kan ju lika gärna sitta vid datorn än med tvn va spelar det för roll?? Men jag säger att men om vi sitter vi tvn kan vi ju alltid mysa lite samtidigt gosa osv det går inte vid datorn. Dessutom har jag sagt vi behöver inte ens kolla på tv LR nått utan vi kan göra vad som ha sex, spela kort ja whatever liksom.

Så jag kan ju inte låta bli att tänka tänk om jag var smalare han kanske hade haft mer lust till sex eller varför är jag så tråkig för han. Jag vet att han har det som hobby med datorn och han får gärna ha det men varför tycker han jag är så tråkig så han inte kan fördela det mer jämt. Jag känner mig as jobbig som får tjata kommer du snart? Inte ens om jag säger att jag ligger och tar mig på musen är det mer intressant med mig än datorn. Men han vill då alltid att jag ska pilla på han tills han somnar när han är redo att tillbringa tid med mig. Är jag knäpp som tänker som jag gör.

Jag känner ju mig bara mer och mer som en tjatkärring som om jag vore as tråkig och ful. :/

Har aldrig kännt att mitt självförtroende vart dåligt förut men denna relationen har gjort mig mer osäker på mig själv än någonsin. Är jag bara helt funtad som känner såhär?

• Svar på tråden Är jag knäpp?
  • Scoops

Tro mig. Det har med datorn att göra och inte din vikt. 
    Jag är smal och jävligt snygg och min kille gör exakt samma. Jag är också osäker på hur jag ska göra. Vi förtjänar mer uppmärksamhet, varför kan de inte bara uppskatta oss?

• Anonym (Fel på mig)
    Scoops skrev 2016-09-16 11:59:53 följande:

Tro mig. Det har med datorn att göra och inte din vikt. 

Jag är smal och jävligt snygg och min kille gör exakt samma. Jag är också osäker på hur jag ska göra. Vi förtjänar mer uppmärksamhet, varför kan de inte bara uppskatta oss?

Men precis jag vill ju bara känna mig uppskattad och som om det är kul att vara med mig också inte bara för att jag tjatat till mig det. Känns ju som man tvingar honom. Alla förtjänar att ha sin egna hobby men jag vill också ha lite uppmärksamhet och inte bara den där sista stunden innan man somnar :/
  • Scoops
    Anonym (Fel på mig) skrev 2016-09-16 12:17:14 följande:
    Men precis jag vill ju bara känna mig uppskattad och som om det är kul att vara med mig också inte bara för att jag tjatat till mig det. Känns ju som man tvingar honom. Alla förtjänar att ha sin egna hobby men jag vill också ha lite uppmärksamhet och inte bara den där sista stunden innan man somnar :/
    Fast det är ju skillnad på att ha en hobby och att ignorera sina ansvar..
    Jag älskar tv-spel. Men jag spelar någon timme och går sen och tömmer diskmaskinen/ går ut med hundarna/ sköter hemmet medans min kille lätt kan sitta hela kvällen och halva natten och bara spela.

Det är som du säger. Inte undra på att sexlivet dör? Han kommer och lägger sig när jag redan sover och jag kliver upp innan han vaknar. Jag har valt att stanna med honom för att jag inte vill ha barn (och det vill inte han heller) så då funkar det att jag sköter hushållet. Men hade vi haft barn skulle jag fått sköta dem OCH hushållet ensam typ. Det hade jag verkligen inte pallat..
Svar på tråden Är jag knäpp?