• Cniss90

Hjälp , vad hade ni gjort? Behöver snabb hjälp

Hej!

Jag tog ut min hormonspiral för 3 1/2 vecka sedan. Fick "mens" dagen efter. Vet inte om det är min naturliga cykel eftersom jag inte haft någon regelbunden mens på ca 7år.

Hade ägglossning för 12 dagar sedan. Vi hade oskyddat sex.

Tog ett graviditets test idag , vet dock att det är någon dag för tidigt . Visade minus. Alltså inte gravid. Men som sagt var kan ju inte lita på det.

Jag undrar nu, vi ska bort på middag ikväll och där bjuds det säkert på alkohol. Bör jag avstå? Vi ska sova över så att skylla på att det är min tur att köra är ju ingen ide.

Det enda jag undrar hade ni tagit ett glas vin till maten? Ellr hur har ni gjort vid sådana situationer.

• Svar på tråden Hjälp , vad hade ni gjort? Behöver snabb hjälp
  • Crazy catlady

Jag lever som vanligt fram tills jag får mitt plus ! Skulle du vara väldigt tidigt gravid så gör det inget med ett glas vin.. det är så pass tidigt ändå..

men du gör som du själv vill :)

• Cniss90

Tack snälla du ????

Man vet ju inte ens om man kan bli gravid tänker jag, så man kan leva som vanligt. Jag dricker inte alkohol så utan bara till maten kanske 1gång varannan helg. Alltså normalt ingen stordrickare och jag röker inte. Tränar och lever allmänt hälsosamt .

• Carambolan

Jag hade absolut tagit ett glas vin. Ett eventuellt foster får inte näring från det du äter eller dricker så tidigt i graviditeten och det krävs mer än ett glas vin eller två för att öka risken nämnvärt för missfall.

• lyckligmamma87

Om du vill hoppa över vin så är det bara att säga att du ej har lust el sugen .....inte alltid man är sugen på det...

El halsbränna huvudvärk.....

Eller så lever du på som vanligt o gör det du känner för tills du är gravid...

• molly11

Ytterst ovanligt att det skulle påverka fostret så tidigt men inte omöjligt. Och om du nu misstänker att du är gravid så låt bli alkoholen.

• Sheila123

Tills du fått ditt plus måste du kunna leva som vanligt! Det kan ta lång tid innan cykeln kommer igång och man kan bli gravid.

Svar på tråden Hjälp , vad hade ni gjort? Behöver snabb hjälp