• Namnbrist1919

18+3 idag, fråga

Det här är en pappa som skriver. Fram tills vecka 13 var det kräkningar och både det ena och andra, sen började det lugna ner sig. Vecka 14+4 åkte hon in på grund av huvudvärk och något mer, dom gjorde en koll och barnet var lika stort som 14+4 och levde för fullt. Hon är idag vecka 18+3 och känner inga fosterrörelser ännu och käner sig totalt ogravid som hon säger, detta är andra barnet, med första kände hon i vecka 23. Flera som sagt att man känner mycket tidigare med andra barnet, är det verkligen så ?. Det såg ju bra ut i vecka 14+4 iallafall Finns säkert miljoner trådar om det här.
  • Svar på tråden 18+3 idag, fråga
  • Carambolan

Det är individuellt, och kan också skifta från graviditet till graviditet. Jag har börjat känna alla mina barn mellan 18-20 nån gång, aldrig tidigare.

• Namnbrist1919

Det låter på folk som dom känner i vecka 13. Hon kände något konstigt för 1 vecka sedan, men hon kunde inte säga vad det var. Vi såg ju att allt var bra i 14+4 så det borde väl vara i sin ordning

• Jasmin Karlsson

Det är väldigt olika. Jag kände inte så mycket tidigare andra gången. Kanske 2 v tidigare eller så.

• Björken

Det där med att känna rörelser är individuellt och beror mycket på hur bebisen ligger. Jag är gravid med mitt andra barn nu och kände inga rörelser förrän i v. 21-22 någonstans. Jag antar att det snart är dags för ultraljud för er del och att ni då kan känna er lugnare. Lycka till!

• Ilse79

Det beror ju mycket på om man har moderkakan fram eller bak. Vid två av mina graviditeter har jag haft moderkakan bak och känt i v13, vid den då jag hade fram i v 25.

• micjos

Väntar 4:e och kände runt v.18 med de två första o v.16 med tredje, är i v.16+5 idag o inte känt nått, möjligtvis anar nån buff typ 2ggr men kan lika gärna vara tarmarna ;) är med orolig men har rul på Tors.

Svar på tråden 18+3 idag, fråga