• Meljon

Höga smärtor vid tidig graviditet

Hej, jag undrar om någon annan upplevt samma sak som mig angående höga smärtor under tidig graviditet. Jag är gravid v5 (4+5) och vid fem tillfällen nu (tre nattetid) har jag fått såna smärtor i nedre delen av buken. Börjar som molande mensvärk o sen stiger de o håller i sig i ca 5 minuter o sen försvinner de sakta bort. På nätterna har jag vaknat av dessa smärtor och åkte in till akuten men dom kunde inte se något onormalt utan bara en tidig graviditet. Jag ska åka tillbaka på kontroll om 10 dagar.

Så, är det någon som vart med om liknande eller känner till något om detta? Jag är såklart jätteorolig att något inte är rätt.

Hälsningar M

• Svar på tråden Höga smärtor vid tidig graviditet
  • AennilKs

Ja jag har haft liknande smärtor under hela denna graviditet (går snart in k v17) ! För mig har det varit ligamentsmärtor så det kan du kanske ha en släng av! Sedan är du väldigt tidig och mycket händer där inne så jag skulle inte oroa mig, men bra att du ska på koll snart!

Lycka till med bebis, och grattis :)

• Meljon

Tack snälla för ditt svar, man blir så orolig. Men då har du alltså bara haft en sån graviditet helt enkelt. Jag har ju inga barn sen tidigare så erfarenheten ligger på noll.

Tack så mycket ????

Svar på tråden Höga smärtor vid tidig graviditet