Hej! Ser att tråden är gammal men tänkte jag kunde dela med mig av min operation. Jag gjorde en bodyjet och flyttade till brösten för ett år sedan på Klinik 34 i Göteborg.
Jag flyttade fett från kärlekshandtagen vilket egentligen betyder hela nedre ryggen. Operationen gjordes sovandes med bedövning, alltså inte narkos. Efter operationen kunde jag ta mig hem själv på bussen men var lite trött. Jag hade tur och var ledig 6 dagar efter operationen men det hade inte varit något problem att jobba tidigare. Det gjorde ordentligt ont de första dagarna på det fettsugna området, en konstig nervsmärta som att hela svanken och sidorna sov. I brösten kändes ingenting, bara lite spänt.
Ärren består av 8 st korsstygn på sidorna och under troskanten, de är något lilafärgade idag men ingen har någonsin kommenterat eller frågat vad det är. På brösten är det 4 små ärr runt och i vårtgården så de syns inte alls. Jag har hållit hela operationen hemlig för alla utom 4 pers och ingen har kommenterat, bara sagt att jag gått ner i vikt.
Kommer inte ihåg hur mycket fett de tog/la in men det blev över så att säga... Jag är 167 cm och väger 65 kg.
Jag hade innan operationen liten A-kupa (75A oftast men fyllde inte riktigt), idag har jag 75B, fyller helt. Jag tycker fortfarande mina bröst är små och blev lite besviken på att de krympte så mycket. Efter op var de verkligen skitsnygga, men de krymper i ca 2 månader. Köpte några 75C-bhar 6 veckor efter operationen men de passar inte idag... Ryggen ser lite knölig ut idag, på ena sidan har jag blivit lite mörkare i huden och övergången till magen är inte särskilt snygg. Klämmer man i huden på ryggen får jag tag i 1 cm tjock "valk", när man kommer till magen är det snarare 4-5 cm... Men tycker ändå att jag är snyggare, både med och utan kläder, dock inte helt bekväm än.
Jag tror denna metoden är bäst för smala-normalviktiga. Har man mycket fett blir övergångarna konstiga, om man inte bestämmer sig för att ta hela kroppen då :) Jag skulle inte rekommendera metoden om du vill ha stora bröst, mer om man vill åtgärda pyttebröst eller rekonstruera sina gamla :) Jag är idag halvnöjd, men pga att man fick två förändringar i ett så ångrar jag mig inte.
Det kostade 49 000:-, då tog de bara från ett område på kroppen.