När börja med progestron (Lutinus) vid FET ?
Som rubriken lyder. Glömde kolla med kliniken ang det. Fick utslag på ägglossningsstickan i fredags och skall få ev tillbaks en 5 dagars embryo på torsdag. Det är ostimulerat cykel.
Tack för input :)
Som rubriken lyder. Glömde kolla med kliniken ang det. Fick utslag på ägglossningsstickan i fredags och skall få ev tillbaks en 5 dagars embryo på torsdag. Det är ostimulerat cykel.
Tack för input :)
Vid ostimulerad FET har inte jag behövt ta några hormoner efterråt, eftersom kroppen då är i rätt fas för att ta emot ett embryo.
Ska egentligen inte behövas, men har man fått det ordinerat kan man börja dagen efter vad som motsvarar äl. Gör jag varje FET.
Ok tack! Jag har inte heller tagit Lutinus vid FET och aldrig lyckats vid FET heller. Alltså fått pos gravidtest. Har Lutinus hemma så kanske det inte skadar att ta?! Kan det påverkas negativt?
Tack för ditt svar :)
Då kanske jag kan ta 200 mg/ dygn?
Nej, det skadar inte. Men ta inte full dos, du har ju eget progesteron också. Jag har gjort 5 stimulerade ED och t.o.m behövt höja dosen för att bli gravid, men det ska som sagt absolut inte behövas vid egen äl.
Ok jag har alltid fått Lutinus 100mg x3. Alltså vid ET. Vad är det för skillnad mln sprutor och vaggisar? Vet du det :)
Ingen aning vad maxdosen är-jag har tatt sprutor.
Kan man få det utskrivet här i Sverige tro?
Jag har fått ordinationen att börja två dagar efter äl och ta två Lutinus per dag. Ska göra vårt första FET om en månad. Kör ostimulerat förutom ovitrellespruta.