• KingstonNova

    Gravid v 29 ont i kroppen frossa

    Hej alla. Försökt googla men hittar inget givande. Är gravid i v 29, fick under kvällen igår lite huvudvärk som inte ville ge med sig, idag vaknade jag och mådde lite illa vilket under dagen bara eskalerat, mår illa, har emellanåt fruktansvärt ont högst upp i magen, mellan brösten men lite längre ner liksom. Ont i hela kroppen precis som vid influensa, varvar mellan att halvt frysa ihjäl till att kallsvettas. Ingen feber. Alvedon hjälper ej. Blivit snurrig två gånger idag. Någon som vet vad det kan bero på? Behöver säkert inte ens bara gravid relaterar men det här är helt galet, har aldrig mått såhär dåligt. Normal graviditet med normala värden i övrigt

  • Svar på tråden Gravid v 29 ont i kroppen frossa
  • KingstonNova
    FiaLottaPäronkvist skrev 2016-09-18 19:58:48 följande:

    Ring till 1177 istället för att fråga här.


    Eftersom dom med absolut största sannolikhet kommer svara att dom inte vet vad det kan vara och att jag ska avvakta och kontakta min bm imorgon så valde jag att istället fråga här i hopp om att någon har erfarenhet av samma sak. Men tusen tack för tipset verkligen! :)
  • Anonym (J)

    Lite av det du säger får mig att tänka på havandeskapsförgiftning. Jag hade nog ringt förlossningen, men det beror nog på att jag har haft det tre av mina fem graviditeter. Hur mår du nu?

  • Anonym (ring  FL)

    Jag tycker som någon annan också skrev att det tyder på att det kan vara HF:

    taget från 1177.se

    Symtom vid havandeskapsförgiftning kan vara:

    ? plötslig huvudvärk
    ? synbesvär, såsom flimmer för ögonen, synfältsbortfall, dimsyn och dubbelseende
    ? ont i övre delen av magen, särskilt under höger revbensbåge
    ? illamående och kräkningar
    ? hastig uppsvullnad i händer, fötter och framförallt ansiktet
    ? allmän sjukdomskänsla, frånvarokänsla och skakighet

  • KingstonNova

    Mår fortfarande sjukt dåligt och smärtan i hela kroppen håller i sig, men är inte svullen eller så. Är vårt tredje barn, ingen aning om vart jag fått det från men har fått för mig att får man inte hf första graviditeten "kan" man inte få det? Mår jag fortfarande såhär när jag vaknar imorgon ska jag helt klart ringa min bm och se va hon säger

  • Fia 28
    KingstonNova skrev 2016-09-18 22:42:49 följande:

    Mår fortfarande sjukt dåligt och smärtan i hela kroppen håller i sig, men är inte svullen eller så. Är vårt tredje barn, ingen aning om vart jag fått det från men har fått för mig att får man inte hf första graviditeten "kan" man inte få det? Mår jag fortfarande såhär när jag vaknar imorgon ska jag helt klart ringa min bm och se va hon säger


    Det stämmer inte. Du kan få havandeskapsförgiftning även om du inte haft det tidigare. 
  • Anonym (ring  FL)

    Mår du bättre idag eller har du kontaktat FL för att höra vad de tror? ??

  • KingstonNova

    Tack snälla som frågar. Mår väl något bättre idag, har inte denna hemska influensa känsla, men känner mig yr/dåsig varje gång jag ställer mig upp, alldeles skakis och allmänt svag i kroppen, plus att illamåendet och det onda i mellangärdet hänger kvar. Är inte svullen varken på händer eller fötter eller ansikte så tror inte det ska vara havandeskapsförgiftning, jag undrar jag om inte min kropp säger ifrån pga järn brist. Har jagat min bm hela dagen utan resultat, så jag skickade ett mail till henne, vill inte ringa förlossningen då det känns som att jag bara upptar deras tid i onödan då det säkert inte ens har med graviditeten att göra utan i själva verket kanske är magkatarr eller något

Svar på tråden Gravid v 29 ont i kroppen frossa