• MaTik

Symptom - när och vilka?

Hej!

Har nyligen plussat för första gången (är i vecka 6) och sitter och funderar på det här med symptom. Jag har alltid trott att man ska spy som en gris från den dagen man får plus på stickan. I trådarna där folk spekulerar om de är gravida verkar de flesta känna/leta symptom redan från ÄL +5. 

Själv har jag ömma bröst, men utöver det - NADA. Jätteskönt för mig, men jag gissar nu att detta snart kommer att förändras. Så min fråga är egentligen när ni började känna av illamående/trötthet m.m. Är vecka 6 för tidigt för att känna något?

• Svar på tråden Symptom - när och vilka?
  • frugan2014

Jag tog testet i vecka fyra-fem och då hade jag mensvärk och konstant kissnödig. Även ökade flytningar kom runt den tiden. Sen några veckor efter det kom illamåendet och även cravings men med första graviditeten hade jag ingen illamående alls bara de andra :) 

• Anonym (H)

Första gången - 1 vecka innan bim blev min ena bröstvårta hård och öm, försvann typ aldrig och så fick jag som små nålstick i livmodern, aldrig fått så innan, tog test och plussade 3 dagar efter bim, började kräkas 1 vecka efter de och fortsatte fram till förlossningen.

Andra gången - 1 vecka innan bim, en hård bröstvårta och stick i livmodern, plussade 2 dagar innan bim, började kräkas 3 dagar efter de, slutade i abort v.6+4.

Tredje gången - svampinfektion big time! Plussade 3 dagar innan bim, började kräkas 1 vecka efter, blev lite bättre i v.23 men har nu problem med foglossning och smärta.

Jag mår skit som gravid! Men alla gör ju inte de, så olika hur man reagerar på hormonerna och kan vara olika från graviditet till graviditet.

Svar på tråden Symptom - när och vilka?