• hoxixa

en privat dagmamma söker barn

hej,
    Jag är en tjej på 25 år gammal och bor i lägenhet på slottsgatan i central Malmö. Nu studerar jag och vill gärna hitta ett extra jobb som dagmamma. Jag är omtänksam och pålitlig. Jag älskar barn och tror att jag är den som ni letar efter. Ni är välkomna att komma hem till mig för att ta en titt på min lägenhet. 

mvh.

• Svar på tråden en privat dagmamma söker barn
  • viseversa

Måste man inte ha speciellt tillstånd för att jobba som dagmamma? Har du utbildning?

• hoxixa

ja. jag vet att man behöver utbildning och jag har tyvärr inte men jag kan ta hand om barnen några timmar om dagen om föräldrar är upptagna. därför sa jag att ni kan komma och titta på min lägenhet innan ni bestämmer er om jag passar dina barn eller inte. 

• Maddi

Dessutom brukar man söka till dagmamma på samma sätt som på kommunal, iallafall i min kommun. 

• Meus Veritas

Ja dagmamma blir man ju inte bara sådär upponer för att man vill tjäna extra pengar. Som andra skriver så krävs det utbildning och godkännande från kommunen.
    Det är nog bättre att du söker jobb som barnvakt men även det lär bli svårt då många inte vill lämna sina barn till någon dom inte känner.

• syntharen

Det kanske passar bättre att du är barnvakt, att man kan vända sig till dig om man vill ha barnvakt några timmar då och då? Jag menar, dagmamma är ju i stället för förskola/dagis, dvs man vill ha sina barn där t.ex 7-16, hur ska det fungera om du även studerar? Dessutom vill man nog helst ha någon utbildad om man ska ha sitt barn där hela dagen. Men en barnvakt hade ju funkat.

• Dixie

Håller med övriga, är nog bättre att söka jobb som barnvakt!

• hoxixa

tack så mycket för alla information. Jag vill också jobba som barnvakt. Jag missförstod att barnvakt och dagmamma är samma sak. Nu förstår jag. 

• Dixie

Ledsen, men om du inte ens vet eller tar reda på vad skillnaden på en dagmamma/barnvakt hade jag aldrig lämnat mina barn i din vård....

hoxixa skrev 2016-09-19 16:57:51 följande:

tack så mycket för alla information. Jag vill också jobba som barnvakt. Jag missförstod att barnvakt och dagmamma är samma sak. Nu förstår jag. 

• hoxixa
    Dixie skrev 2016-09-19 17:06:38 följande:

Ledsen, men om du inte ens vet eller tar reda på vad skillnaden på en dagmamma/barnvakt hade jag aldrig lämnat mina barn i din vård....

du har rätt och jag förstår. Det räcker inte om man tycker om barn. man behöver också utbildning. Jag känner mig jättedum för att jag inte ens vet skillnaden mellan barnvakt och dagmamma. Jag har varit i Sverige i 2 år och trodde ordet "dagmamma" är "barnvakt". :) 
  • Dixie

Nej, svenska är inte alltid så lätt

Kolla med "nanny-företag" jag vet tex att hemfrid erbjuder barnvaktsuthyrning, då kan du jobba genom dem!

hoxixa skrev 2016-09-19 17:16:00 följande:

du har rätt och jag förstår. Det räcker inte om man tycker om barn. man behöver också utbildning. Jag känner mig jättedum för att jag inte ens vet skillnaden mellan barnvakt och dagmamma. Jag har varit i Sverige i 2 år och trodde ordet "dagmamma" är "barnvakt". :) 

• hoxixa
    Dixie skrev 2016-09-19 17:24:52 följande:

Nej, svenska är inte alltid så lätt

Kolla med "nanny-företag" jag vet tex att hemfrid erbjuder barnvaktsuthyrning, då kan du jobba genom dem!

tack. det ska jag kolla. Du är hjälpsam och snäll. 
  • viseversa
    hoxixa skrev 2016-09-19 16:57:51 följande:

Haha du vet inte ens skillnaden men tror ändå föräldrar ska lämna det finaste dom har med dig?!
  • Valkyria75
    viseversa skrev 2016-09-19 17:41:03 följande:

Haha du vet inte ens skillnaden men tror ändå föräldrar ska lämna det finaste dom har med dig?!

Fast jag tror mer det var ett språkligt missförstånd än att ts inte förstod de olika begreppen.
Svar på tråden en privat dagmamma söker barn