• Anonym (Trött)

Jag vill säga upp mig och gå idag!

Jag är så trött på mitt jobb. Jag har varit här i många år och har fastanställnibg.

Innan sommaren så ville chefen att jag skulle säga upp mig själv och hon var väldigt dum och orättvis. Hon nästan tvinga mig för att säga upp mig själv. Men då trivdes jag och kunde verkligen inte sluta. Jag hade 2 veckor på mig till min sista arbetsdag och då tyckte hon att hon var "snäll" så jag skulle hitta annat under tiden.

Jag drog in facket och jurist vilket gjorde att hon blev rädd! För hon visste att hon inte kunde göra så.

Sen så prata vi och det fanns inga fler tjänster så hon gav mig en tjänst som var på 50 procent. Så vi skrev om mitt avtal.

Jag sa att jag måste hitta fler jobb och det kommer krocka med tider här. Vilket det gör! Jag måste alltid sjukskriva mig här för att jobba på andra ställen. Jag väljer hellre att ta de pass jag på andra jobb när jag får chansen för måste ha in pengar!!

Jag sa upp mig igår, inte på morgon passen utan på kvällspassen så jag ville ändra min anställning till bara dagar,

men nu säger hon att jag inte kan göra så utan är skyldig att jobba tills vi skrivit på nytt avtal och fixat en ersättare!

Vad är det som gäller? Gäller inte min skriftliga uppsägning från igår?? Måste jag arbeta 1 månad eller tills uppsägningstiden är slut? Hur länge är det?

Jag vill ju sluta nu nu nu!! Jag förlorar ett bra jobb pga detta skit dåliga betalda arbete!!

Trivs inte längre för allt dumt chefen gjort och det funkar inte jobba så som jag gör, då får jag aldrig in pengar.

Jag måste klara mig ekonomiskt och med att bara vara här räcker inte långt. 50 procent här ger nig bara 8.500 kr i månaden!!

• Svar på tråden Jag vill säga upp mig och gå idag!
  • Anonym (Trött)

Nu när jag vill sluta så jävlas hon, hon vill ju ha ut mig det vet jag!! Så innan sommaren gick det bra och hon ville att jag helst skulle gå direkt. Men nu gäller det inte längre tydligen

• Anonym (asdf)

Men herregud mänska! Det är olagligt att sjukskriva sig för att kunna jobba på något annat ställe. Det är både bidragsfusk och tillräckligt för att ge dig sparken vilket jag hoppas att din chef gör.

• Anonym (Jisses)

Men du kan ju inte bara sluta på samma dag som du vill lr välja vilka pass du vill säga upp dig ifrån. Du har skrivit kontrakt och har en månads uppsägningstid så är bara masa sig dit tills månaden gått. Sen kan du ju inte sjukskriva dig för att jobba på ett annat jobb!! Det är bidragsfusk och får någon reda på det o anmäler dig så lär du få betala tillbaka en massa pengar. Hur gammal är du? Låter som väldigt ung som inte förstått vad det innebär när man skrivit anställningsavtal.

• Anonym (Trött)

Ja, min chef har utnyttjat mig många gånger. Den gången hon ville att jag skulle säga upp mig på plats då? De gånger hon hotade mig att om inte jag sa upp mig direkt så ställer jag till stora problem? De bryr ni er inte om?? De gånger jag fått jobba helger utan att få betalt för att hon säger att det går jämt ut ändå för de får lönebidrag och "då är det så"???

Jag frågade vad som gäller med uppsägningstid! Och hon sa själv att jag får sjukskriva mig om jag ska jobba på annat ställe eller ta tjänstledigt!!! Men nu är det annan visa. Hon lurar mig jämt på lönen som inte har koll! hon vet att hon kan blåsa mig och jag vet inte mina rättigheter. Som hon blåste mig på hela semesterersättningen. Fick inte en krona då hon sa att allt drogs av för jag hade minus timmar. Jag vet att hon blåser mig men vet inte vart jag ska vända mig!

E det rätt att utnyttja en person med ett handikapp som man får lönebidrag för???? Svara på frågan ang uppsägning, finns det möjlighet att få gå tidigare?

Varför ska jag fortsätta vara snäll som ställt upp i flera års tid som älskat mitt jobb och får sån skit tillbaka och fattar nu att hon alltid blåst mig och utnyttjat systemet?

• Anonym (Trött)

[quote=76985794][quote-nick]Anonym (Jisses) skrev 2016-09-20 09:37:21 följande:[/quote-nick]Men du kan ju inte bara sluta på samma dag som du vill lr välja vilka pass du vill säga upp dig ifrån. Du har skrivit kontrakt och har en månads uppsägningstid så är bara masa sig dit tills månaden gått. Sen kan du ju inte sjukskriva dig för att jobba på ett annat jobb!! Det är bidragsfusk och får någon reda på det o anmäler dig så lär du få betala tillbaka en massa pengar. Hur gammal är du? Låter som väldigt ung som inte förstått vad det innebär när man skrivit anställningsavtal.[/

Kan jag visst det! Vet väl inte du!!

När man skriver ett avtal, men enligt henne så kan hon säga upp mig när som och åå plats men jag får ibte

• Anonym (Trött)
    Anonym (asdf) skrev 2016-09-20 09:15:46 följande:

Men herregud mänska! Det är olagligt att sjukskriva sig för att kunna jobba på något annat ställe. Det är både bidragsfusk och tillräckligt för att ge dig sparken vilket jag hoppas att din chef gör.

jag bryr mig inte om hon skulle sparka mig, men det skulle hon aldrig göra! Men på ett sätt vore det bra, då kan jag börja jobba mer på andra stället :) haha så jag bryr mig ibte
  • Anonym (Trött)

Jag bryr mig inte för jag har fått anställning på andra stället och det täcket alla mina utgifter med den lönen,

• Anonym (Trött)
    Scalaren skrev 2016-09-20 10:53:57 följande:

Oj, jag börjar förstå varför hon vill bli av med dig......

Vad bra att du förstår ??????.

Du har nog inte läst allt
  • Anonym (Trött)

Ja, nä nu sa jag till chefen hur dumt det är att lura en anställd på semesterersättning och även lön när jag varit de trogen i alla år. Ja, de brister för alla någon gång.

Så nu sa jag upp mig och tog mina saker och stack och vägrar sätta min fot där igen.

Nu har nog några moral kärringar som läser detta något att säga ????????.

• Anonym (Jisses)
    Anonym (Trött) skrev 2016-09-20 10:20:38 följande:

[quote=76985794][quote-nick]Anonym (Jisses) skrev 2016-09-20 09:37:21 följande:[/quote-nick]Men du kan ju inte bara sluta på samma dag som du vill lr välja vilka pass du vill säga upp dig ifrån. Du har skrivit kontrakt och har en månads uppsägningstid så är bara masa sig dit tills månaden gått. Sen kan du ju inte sjukskriva dig för att jobba på ett annat jobb!! Det är bidragsfusk och får någon reda på det o anmäler dig så lär du få betala tillbaka en massa pengar. Hur gammal är du? Låter som väldigt ung som inte förstått vad det innebär när man skrivit anställningsavtal.[/

Kan jag visst det! Vet väl inte du!!

När man skriver ett avtal, men enligt henne så kan hon säga upp mig när som och åå plats men jag får ibte

Alltså allvarligt människa du låter som en trotsig fyraåring i dina svar till folk!

Har du lönebidrag så har du oxå kontakt med arbetsförmedlingen så då får du ta kontakt med dom om du känner att hon blåser dig. Är du fackligt ansluten så kan du även kontakt dom.
    Å nej hur mycket du än vill det så kan du inte sluta samma dag med ett skrivet kontrakt och nej du kan inte bara sjukskriva dig för det är bidragsfusk oavsett vad din chef sagt. Det borde du ju själv förstå.
    Jisses va lite tacksam för att folk försöker hjälpa dig istället för att härja på oss.
  • Anonym (Trött)

[quote=76986199][quote-nick]Anonym (Jisses) skrev 2016-09-20 12:05:22 följande:[/quote-nick]Alltså allvarligt människa du låter som en trotsig fyraåring i dina svar till folk!

Har du lönebidrag så har du oxå kontakt med arbetsförmedlingen så då får du ta kontakt med dom om du känner att hon blåser dig. Är du fackligt ansluten så kan du även kontakt dom.

Å nej hur mycket du än vill det så kan du inte sluta samma dag med ett skrivet kontrakt och nej du kan inte bara sjukskriva dig för det är bidragsfusk oavsett vad din chef sagt. Det borde du ju själv förstå.

Jisses va lite tacksam för att folk försöker hjälpa dig istället för att härja på oss.[/

Jag sjukskriver mig inte, det är hon som sätter sjukskrivning. Jag säger bara att jag inte kan jobba och hon vet anledningen. Men där gör hon så jag inte får ett öre den dagen, så hon kanske säger så men gör frånvaro ? Eller tjänstledigt

• Långbenopluto
    Anonym (Trött) skrev 2016-09-20 11:50:03 följande:
    Vad bra att du förstår ??????.
    Du har nog inte läst allt
    En dag kommer du bli en mogen vuxen kvinna, då kommer du bara att skämmas över ditt beteende.....
  • Superba Supernovan

Om du nu är på riktigt TS så är det ju så att du själv också har ett ansvar för situationen. Du skriver att chefen vet att hon kan blåsa dig och att du inte vet dina rättigheter. Varför låter du det vara så? Information om vad en chef får göra och inte, vad som gäller för din typ av anställning osv finns att ta reda på, hos arbetsförmedlingen eller facket till exempel. Om du känner att du blir blåst pga din egen okunnighet är det ditt ansvar att ta reda på vad som gäller, skaffa dig kunskap för då kan ingen blåsa dig igen. Just nu låter det som att både du och din chef beter er som två små snorungar som struntar i lagar och regler, "hon struntade ju reglerna då så kan jag också!" Typ... ni är vuxna och arbetsmarknaden regleras i lag så ni kan inte bete er som ni vill. Är hon en oschysst arbetsgivare måste det komma fram, både till arbetsförmedlingen som verkar anlita hennes företag för lönebidragsanställning och till facket. Du har ett ansvar att rätta dig efter det arbetskontrakt du skrivit under. Handlar det om en lönebidragsanställning så bör du ta upp problemet med arbetsförmedlingen och se hur de kan hjälpa dig. Ta lärdom av den här situationen och se till att ta reda på vad du som anställd har för rättigheter och skyldigheter så behöver du inte hamna i den här situationen igen.

• Anonym (M)

På de flesta jobb finns en uppsägningstid (kolla anställningsavtal och kollektivavtal). I regehl minst en månad. Om du har en månads uppsägningstid gällee uppsägningen en månad från det datum du sa upp dig. Du måste alltså jobba en månad till om du och din arbetsgivare inte gör upp om annat. (Se i så fall till att du har den lverenskommelsen skriftligt)

Din chef har uppenbarligen brutit en massa regler. Det innebär dock inte att du får bryta regler. Det man får göra i sådana fall är att kontakta facket, Af (när det gäller lönebidrag) och vad gäller vissa frågor polisanmäla.Men man kan inte kvitta en annan persons regelbrytande genom att själv bryta regler.

• Anonym (Man i kalasbyxor)
    Scalaren skrev 2016-09-20 13:01:37 följande:
    En dag kommer du bli en mogen vuxen kvinna, då kommer du bara att skämmas över ditt beteende.....
    Hade precis samma tanke...

Sedan kan man ju undra över hur någon kan gå med på att gå över på 50%....
  • Anonym (Tomas)
    Anonym (Trött) skrev 2016-09-20 09:05:52 följande:

Jag är så trött på mitt jobb. Jag har varit här i många år och har fastanställnibg.

Innan sommaren så ville chefen att jag skulle säga upp mig själv och hon var väldigt dum och orättvis. Hon nästan tvinga mig för att säga upp mig själv. Men då trivdes jag och kunde verkligen inte sluta. Jag hade 2 veckor på mig till min sista arbetsdag och då tyckte hon att hon var "snäll" så jag skulle hitta annat under tiden.

Jag drog in facket och jurist vilket gjorde att hon blev rädd! För hon visste att hon inte kunde göra så.

Sen så prata vi och det fanns inga fler tjänster så hon gav mig en tjänst som var på 50 procent. Så vi skrev om mitt avtal.

Jag sa att jag måste hitta fler jobb och det kommer krocka med tider här. Vilket det gör! Jag måste alltid sjukskriva mig här för att jobba på andra ställen. Jag väljer hellre att ta de pass jag på andra jobb när jag får chansen för måste ha in pengar!!

Jag sa upp mig igår, inte på morgon passen utan på kvällspassen så jag ville ändra min anställning till bara dagar,

men nu säger hon att jag inte kan göra så utan är skyldig att jobba tills vi skrivit på nytt avtal och fixat en ersättare!

Vad är det som gäller? Gäller inte min skriftliga uppsägning från igår?? Måste jag arbeta 1 månad eller tills uppsägningstiden är slut? Hur länge är det?

Jag vill ju sluta nu nu nu!! Jag förlorar ett bra jobb pga detta skit dåliga betalda arbete!!

Trivs inte längre för allt dumt chefen gjort och det funkar inte jobba så som jag gör, då får jag aldrig in pengar.

Jag måste klara mig ekonomiskt och med att bara vara här räcker inte långt. 50 procent här ger nig bara 8.500 kr i månaden!!

När hon håller på som gör så förtjänar inte att du skall behandla företaget med respekt. Sjukskriv dig! Gå till läkaren och säga att du har ont i ryggen!

Varför vill hon att du skall sluta?
Svar på tråden Jag vill säga upp mig och gå idag!