• mfgr

    Cytotec

    Hej!

    Vill dela med mig av mina erfarenheter kring Cytotec! När jag sökte här så hittade jag inte den infon jag önskade kring medicinen..


    Har tidigare haft missfall som skötte sig själv och låg i fosterställning kanske 30 min sen var det över, (inte konstant smärta utan som i vågor) men nu förra veckan så konstaterades ett MA, trodde jag var i v 11 men fostret hade dött v8. Blev mkt mer känslosam det första, nu har vart relativt lindrigt psykiskt och fysiskt (har inte gråtit sedan jag tog tabletterna, bara i rädsla inför tabletterna). Som att kroppen redan kopplat bort det men hur som. Gick till läkaren för att få dessa tabletter, hade sån ångest och oro för man hittar många skräckhistorier.. MEN jag tog mina tabletter som anvisningarna visade. Tog väl ca 4-6h innan något började hända, fick som mensvärk.. Verkligen ingen jättesmärta. Vid ett tillfälle så blev det lite som kramper men i smärtskalan var det kanske 7/10 i övrigt ca 4/10 och trodde det skulle bli värre.. gick på toan och OJ bindan var full (men skönt att tabletterna ger resultat iaf och ett steg närmare slutet), på kvällen så satt jag på toa och det kom som en klump , tänk er en vattenballong.. INGEN smärta, den bara gled ut, blev så lättad, kändes som att nu kom foster och moderkaka ut.. men jag vet ju inte. så efter det har jag inte haft smärta. Efter det tog jag dock två tabletter som jag fått med hem för att få sova iaf. La två handdukar under, hade blött igenom de vid 3 på natten.. men ingen fara. Upp och byta binda och la mig igen.. ingen smärta nu heller. Idag, dagen efter så mår jag bra och är pigg! Vill verkligen dra ner lite av alla skräckhistorier. Detta var i mitt fall mkt lindrigare än vad mitt missfall var förra gången och jag mår bra och redo för att se framåt till nästa ägglossning osv. 

  • Svar på tråden Cytotec
  • mfgr

    har inte haft ont mer alls. men nu två dagar efter så kom en klump ut.. inte bara blod utan det var något. Helt smärtfritt , funderade mkt på om det verkligen kunde vart allt som kom ut i måndags men nu kom det mer? bara bra, mindre risk för skrapning. =)

  • Anonym (H)

    Det va ungefär samma för mej, ont i kanske en timme o blödde mycket i kanske två sen va allt ute

Svar på tråden Cytotec