• Anonym (J)

Kläderna luktar ammoniak

Mitt barn hade kissat ner sig på förskolan idag och då skickar dom med hans kläder i en påse. När jag väl plockar upp dom luktade jag ganska nära och det verkligen STINKER av ammoniak! Vad har förskolan gjort med kläderna? Får dom verkligen använda så starka medel som stinker sådär på barnens kläder?

• Svar på tråden Kläderna luktar ammoniak
  • Fjäril kär

Låter som att kläderna bara är nedkissade. Våta kisskläder som packas ner i påse och knyts igen luktar helt enkelt sådär. Kanske kisset var extra koncentrerat också.

• Anonym (J)
    Fjäril kär skrev 2016-09-20 18:18:11 följande:

Låter som att kläderna bara är nedkissade. Våta kisskläder som packas ner i påse och knyts igen luktar helt enkelt sådär. Kanske kisset var extra koncentrerat också.

Oj, ja men då är det nog det! Det luktade bara så onaturligt och stark och jag har aldrig känt att det har luktat så tidigare.
  • Fjäril kär
    Anonym (J) skrev 2016-09-20 18:21:31 följande:

Oj, ja men då är det nog det! Det luktade bara så onaturligt och stark och jag har aldrig känt att det har luktat så tidigare.

Det blir helt enkelt en kemisk reaktion när urin packas ner i tättslutande påse. Ammoniak utfälls och det luktar mycket starkt.

Du hade inte reagerat på det om kläderna fått torka före dom lades ner i påse.
  • Krokiz

Ibland luktar urinet ammoniak om man har urinvägsinfektion.

• Anonym (hjöop)

Det kan bero på att dom las blöta i påsen men du bör också vara uppmärksam på hur ditt barns kiss luktar i övrigt, ammoniak lukt kan vara tecken på att något inte står rätt till ibland.

Svar på tråden Kläderna luktar ammoniak