• Ika82

Hökarängen mot Traneberg?

Vi letar större och har möjlighet att byta vår fina lilla trea i Hökarängen mot en större  i Traneberg. Men jag är inte bekant med Traneberg (inte med Bromma alls faktiskt) och undrar om det är ett bra byte. Det är ju lite närmare stan, vilket är skönt. Att det är nära vatten är ju också ett plus, fina promenadvägar känns ganska viktigt. 
    Vad säger ni som vet mer om området? Hur är det att bo där?

• Svar på tråden Hökarängen mot Traneberg?
  • Gabzan

Det är ett jättebra byte! Du ska definitivt ta det! Det finns jättemkt grönområden här, nära till stan, nära till bad, nära till större mataffärer.

• Ika82

Tack för info! Några fler som har åsikter om området?

• MsFry

Det är ett trevligt område men om jag inte misstar mig ligger åtminstone delar av Traneberg under Brommas inflygningsområde vilket gör att flygplan passerar på låg höjd. Det kan ju vara störande.

• Rindikh

Låter ju som en bra deal. Ta lägenheten i Traneberg!

Absolut inget fel eller så med att bo i Hökarängen heller om man frågar mig men, ska det ändå flyttas så?

Skulle Traneberg nu inte va till belåtenhet så är det väl bara att flytta igen. Lägenheten i Traneberg lär nog betinga ett bra mycket högre "marknadsvärde" på bytesmarknaden än den nuvarande i Hökarängen.

Flygtrafiken går som sagt rakt över men den stör nog inte så mycket?

Byt!

• Noname00

Jag hade tagit det utan att tveka även om det inte är något fel på hökarängen.
    Det är ett fint område närmaste tunnelbana är alvik.

Du kan promenera längst vattnet, eller gå ned till båtklubbarna.
    Bra kommunikationer både med bil och kommunalt pga tunnebanan och tvärtbanan, tex 4 stationer till liljeholmen och dess galleria, ner vid scandic har du lite restauranger och fin pub, det finns även en  nattöppen mack med lite livsmedel vilket är bra om man vill köpa något när allt annat är stängt.

Alvik/ tranberg är ett attraktivt område även för barnfamiljer, skulle du byta och få vara med om en ombildning så skulle jag definitivt inte tveka att hoppa på.

• Friedan

Hade bytt utan att tveka! Tror värdet på lgh i Traneberg är bra mycket bättre än en lgh i Hökarängen.

• alice85

Har bott både i Traneberg och Hökis, båda är charmiga men Traneberg smäller ändå lite högre eftersom det är så nära stan plus nära vattnet och fantastisk utsikt.

Svar på tråden Hökarängen mot Traneberg?