• Anonym (tjena)

Ont i höger bröst, armhåla och bak under skuldra

jag blev förkyld för över tre veckor sedan. Feber och hosta så att jag kräktes. för två veckor sedan fick jag sådan smärta vid sidan av höger bröst, armhåla samt under skulderbladet. Var till vc och de tyckte inte att det handlade om lunginflammtion som jag trodde då det kändes som att någon tryckte ihop mig. Så fort jag nyser eller hostar eller rör mig på fel sätt så gör det så himla ont.

Har ätit fler ipren om dagen i över en vecka. Smärtan avtar inte.

var till vc i fredags kan jag tillägga.

De gav mig inga tips mer än ipren men hur länge kan man äta sådant? vad kan detta vara? stäckt bröstmuskel? hur länge ska jag vänta med att ringa tillbaka till vc?

borde jag inte fått röntgat detta så att de kan borse ifrån problem med lungan?

• Svar på tråden Ont i höger bröst, armhåla och bak under skuldra
  • Birgitta02

Håller med Scalaren. Eller möjligen muskelsträckning.

• Anonym (tjena)

Vad gör jag åt det? blir bara värre och värre vaknar flera gånger per natt.

Djupandas jag eller hostar så gör det så himla ont.

• Anonym (Naproxen)

Prova att köpa Naproxen, det borde funka mot smärtan. Hoppas du snart mår bättre! Kram

• v i r r a

Kanske mindre troligt än något problem med muskel/muskelfästen men det är möjligt att hosta så kraftigt att ett revben knäcks.

• Fia 28

Jag hostade sönder ett muskelfäste i somras och det tog jäkligt sjukt. Tog nog ett par veckor innan det läkte. 

• Birgitta02
    Anonym (tjena) skrev 2016-09-21 06:38:15 följande:
    Vad gör jag åt det? blir bara värre och värre vaknar flera gånger per natt.
    Djupandas jag eller hostar så gör det så himla ont.
    Om det är en inflammation så kanske voltarengel hjälper. Fråga på apoteket. Det är receptfritt.
  • Anonym (tjena)

Tack för era svar har ätit ipren och alvedon forte nu i några dagar och det blir inte bättre vaknade och kom knappt upp ur sängen.

Gör så ont när jag djupandas och när jag ligger ner så jag blir galen. Har ringt till vc idag igen de blir väll tokiga på. Mig men jag kan inte gå såhär

• Anonym (tjena)
    Fia 28 skrev 2016-09-21 10:01:53 följande:

Jag hostade sönder ett muskelfäste i somras och det tog jäkligt sjukt. Tog nog ett par veckor innan det läkte. 

Hur många veckor och vad gjorde du åt smärtan
  • Fia 28
    Anonym (tjena) skrev 2016-09-22 07:09:41 följande:
    Hur många veckor och vad gjorde du åt smärtan
    Minns inte exakt, men efter kanske 2 veckor blev det bättre. Jag gjorde inget åt smärtan då jag var gravid och inte kunde smörja voltaren eller liknande, det var bara att uthärda. Men testa med voltaren.
  • Anonym (lilla ja)

Har de undersökt så du inte hostat sönder ett revben. Gör oooooont. Tycker du ska kräva en rtg av lungor och bröst korg för att få svar.

• Marten
    Anonym (lilla ja) skrev 2016-09-22 09:15:32 följande:

Har de undersökt så du inte hostat sönder ett revben. Gör oooooont. Tycker du ska kräva en rtg av lungor och bröst korg för att få svar.

Så gjorde jag och tycker att symptomen du bedriver är väldigt lika (nyste av ett revben i ryggen). Jag kände och hörde när det gick av, kanske du hostat av ett revben i sömnen och därav inte märkte det.

Tog väl 6 veckor innan det var bra, inga medicinska åtgärder förutom alvedon och hostdämpande medicin.
  • Fia 28
    Marten skrev 2016-09-22 12:37:14 följande:
    Så gjorde jag och tycker att symptomen du bedriver är väldigt lika (nyste av ett revben i ryggen). Jag kände och hörde när det gick av, kanske du hostat av ett revben i sömnen och därav inte märkte det.

Tog väl 6 veckor innan det var bra, inga medicinska åtgärder förutom alvedon och hostdämpande medicin.
    Precis, så även om det är ett brustet revben så går det inte att "fixa" bara sådär, utan det läker av sej själv.
  • Anonym (tjena)

Var till vc hon lyssnade och knackade och sedan fick jag ta blodprov och se om det kan vara en propp.

Men...röntgen eller starkare värktabletter skulle jag kunna tänka mig. Visar blodprovet på något så får jag bli skickad till röntgen. Suck! Har ingen propp i lungan, vill komma till röntgen så att man kan utesluta lunginflammation och ge mig värktabletter så att jag kan andas igen. Det som är konstigt är att jag haft det här i några veckor nu och det blir bara värre och värre vore det brutet revben så borde det väll bli bättre och bättre? Fortsätter med ipren och alvedon forte och hoppas att det bli bättre.

• Anonym (Lungan)

Min sambo hade liknande symtom, när han hade lungsäcksinflammation, dök också upp efter förkylning. Han trodde först att det var en muskelsträckning, eftersom det gjorde ont när han rörde sej. Tror att det behandlades med Betapred. Googla

Svar på tråden Ont i höger bröst, armhåla och bak under skuldra