Hund juckar DYGNET RUNT på katten
Behöver all hjälp jag kan få.. Otrevlig svar undanbeds tack!
Har en liten chihuahua kille på 9 år som är kastrerad.
Min hanhund har sen 1 år tillbaka bott med vår katt vi skaffade (katten är också kastrerad) då och då har han juckat på honom men stundtals har de varit månader helt lugna, men helt plötsligt för 1,5 månad så började han jucka konstant! Jag skojar inte, det är dygnet runt!
Vi trodde först de va för tikar löper ute men nu när de gått så lång tid och han inte slutar så vet vi inte vad vi ska ta oss till.
Vi säger till honom på skarpen hela tiden, försöker avleda honom med lekar, sprutar vatten ur en blomspruta samt tar honom på en promenad men då börjar han direkt när han sen kommer innanför dörren.
Han har skvättskydd på sig och markerar även i denna VARJE GÅNG han varit igång på katten, trots att man precis halvtimmen innan varit ute med honom.
Han juckar som sagt nattid som dagtid och får han inte va nära katten så börjar han gnälla och pipa. Detta är så ENORMT frustrerande och vi vet alltså inte vad vi ska göra.
Vi sätter katten i ett annat rum men då står han och gnäller utanför dörren och de oväsendet klarar man till slut inte av.
Snälla säg inget elakt som att göra sig av med katten eller hunden. Det är sista alternativet.
Ska OBS tilläggas att katten ändå leker med vår hund och stryker sig mot honom så även om han såklart lider av dom här övergreppen eller vad man kallar de, så leker dom ändå ibland och katten "bumpar" på honom.
Så alla tips hjälp hjälp!