• Tokgurkan

rester kvar efter missfall?

Jag hade ett tidigt missfall under helgen förra veckan, i vecka 7.. Jag blödde totalt 4 dagar och nu är det 7 dagar sedan jag blödde. Har en undersökning inbokad hos gyn nästa vecka och funderar över det här med att det ibland kan finnas rester kvar. Borde vi då ha skyddat sex tills gynbesöket?

Kan man ens ha rester kvar även fast man inte blöder något och inte känner något? Gjorde ett gravtest idag som visade negativt. Borde väl vara lugnt att ha sex som vanligt? Vill så gärna bli gravid igen men känner mig nojig över missfallsrisken om jag nu skulle ha rester kvar.

Vet ni något om det här? Har ni några egna erfarenheter av rester efter missfall?

• Svar på tråden rester kvar efter missfall?
  • Birgitta02

Vänta tills du varit på undersökning. De kanske behöver göra en skrapning och att då kanske vara gravid känns väl kanske inte optimalt? Annars kanske köra med kondom.

• Anonym (Undrar)

Vänta. Jag blödde 4,5 vecka efter m.f/MA v.6-7 så 4 dagar låter extremt lite.

• Tokgurkan

Tycker också 4 dagar kändes riktigt lite men tydligen normalt när jag frågade läkaren på sjukhuset, hon ringde några dagar efter så passade på att fråga henne då. När jag gjorde VUL på sjukhuset precis när blödningen hade börjat så sa hon att det inte fanns något foster där, bara en hinnsäck och den va för liten för att vara i vecka 7 så förmodligen hade graviditeten avstannat senast i vecka 5 typ.

Hon sa också att jag kunde köra igång direkt när jag slutat blöda men det känns så riskabelt ändå. Tror nog jag väntar till efter undersökningen, vill inte riskera att bli gravid och så måste jag skrapa eller något :/ så jobbigt att vänta bara..

Svar på tråden rester kvar efter missfall?