• valpis85

    Kan man ändra sin meny på dopet även om det står nått annat på inbjudan?

    Vår ekonomi är inge bra nästa månad och ska ha dop då. Vi har skrivit att det blir mat och tårta efteråt men vi har inte råd med någon stor mat utan tänkte nu frallor med massor av tillbehör. Kakor och tårta efteråt. Måste man skicka sms till alla och säga att det blir frallor m.m istället för mat?

  • Svar på tråden Kan man ändra sin meny på dopet även om det står nått annat på inbjudan?
  • Stårschan

    Så länge det finns så mycket fika att folk kan äta sig mätta tycker jag inte att ni behöver meddela något annat. Ni får väl spela dumma i så fall och se ut som om ni tycker att frallor är mat.

  • linkann

    Jag hade blivit väldigt besviken då jag hade avstått från att äta mat innan och inte tål vitt bröd utan får jätteont i magen av det.

    Hade nog åkt hem direkt efter ceremonin.

  • valpis85

    Runt 46 stycken. Vi ska ha dop och barnkalas. Så korv med bröd vill sonen ha så kan ju köra med det. Men vadå besviken? Inte om man meddelar i tid. Sen är det inte meningen att äta sig mätt på ett dop

  • Långbenopluto
    valpis85 skrev 2016-09-21 17:21:18 följande:
    Runt 46 stycken. Vi ska ha dop och barnkalas. Så korv med bröd vill sonen ha så kan ju köra med det. Men vadå besviken? Inte om man meddelar i tid. Sen är det inte meningen att äta sig mätt på ett dop
    Va? Ska man inte äta sig mätt om man blir bjuden på mat??
  • Ms H
    valpis85 skrev 2016-09-21 17:21:18 följande:

    Runt 46 stycken. Vi ska ha dop och barnkalas. Så korv med bröd vill sonen ha så kan ju köra med det. Men vadå besviken? Inte om man meddelar i tid. Sen är det inte meningen att äta sig mätt på ett dop


    Om någon bjuder in till "mat och tårta", så jo, då förutsätter nog de flesta att man inte bör äta innan och att man kommer bli (lagom) mätt av det som bjuds.
  • Meus Veritas
    valpis85 skrev 2016-09-21 17:21:18 följande:

    Runt 46 stycken. Vi ska ha dop och barnkalas. Så korv med bröd vill sonen ha så kan ju köra med det. Men vadå besviken? Inte om man meddelar i tid. Sen är det inte meningen att äta sig mätt på ett dop


    Inte äta sig mätt på ett dop? Hur tänkte du där? Ni bjuder in till mat och fika men folk ska inte räkna med att bli mätta? Självklart äter folk inte mat innan om det står att det ska bli mat.

    Jag hade dock inte blivit besviken över frallor då jag föredragit det men hade velat veta ändringen innan pga jag har barn och då vill man gärna veta så man slipper griniga barn.
    Så ja till att du hör av dig till folk men känner ändå att det blir lite olustigt att det ändras.
    Går det inte köra med lite kallskuret och frukt och grönsaksfat med egengjord potatissallad lr pastasallad, det kostar heller inte multum.
  • Carambolan

    Gör en matig soppa till frallorna! Billigt och gott.

  • Maddi
    valpis85 skrev 2016-09-21 17:21:18 följande:

    Runt 46 stycken. Vi ska ha dop och barnkalas. Så korv med bröd vill sonen ha så kan ju köra med det. Men vadå besviken? Inte om man meddelar i tid. Sen är det inte meningen att äta sig mätt på ett dop


    Självklart om de står att man är bjuden på mat så äter inte folk innan eftersom de står de. Annars skulle de stå något liknande "tilltugg" och då får iallafall jag genast uppfattning att de bjuds på något lättare och äter innan dopet. 

    Sen om ni vet att alla 46 personer inte har några allergier och äter allt så ser jag inget konstigt i att ändra menyn och speciellt inte om man säger till i förväg. 
  • JA77

    Jah tycker att du ska meddela ändringen, eftersom vår familj annars ätit lunch innan. Eller koka en soppa, som någon föreslog! Gör den veg så kan alla äta. Matiga tillbehör till frallor är dyrt; ost, skinka, sallad, grönsaker..

Svar på tråden Kan man ändra sin meny på dopet även om det står nått annat på inbjudan?