• Zoja

Dejt - vad gör ni på era dejter?

Jag är nyfiken på vad ni gör på era dejter! Känner att jag och och sambon lite fastnat i samma rutiner och hade gärna överraskat med en dejt där vi gör något annat än typ biofilm.

Så har ni förslag på vad man kan göra på en dejt, eller vill dela med er om vad ni brukar göra får ni mer än gärna skriva! :D 

• Svar på tråden Dejt - vad gör ni på era dejter?
  • Arenaman

Hyrde pilot och plan, flög runt och tittade ut över skärgården i ca 1h. Tag kontakt med en lokal flygklubb så kan de säkert hjälpa till.

Boka in en guidad tur på ett av de lokala slotten som finns i krokarna, ta en promenad i omgivande marker och fika/luncha i slottskaféet.

Hyr en kanot och bege er ut och paddla.

Gå en krogrunda, hoppa från ställe till ställe, be om de mest udda öl sorterna de har på lager eller ge bartendern på var ställe fria händer att blanda en drink som innebär en upplevelse.

• Stårschan

Man kan försöka ta del av det kulturutbud som finns där man bor. Gå på gratiskonserter, gå tipspromenader och ta en fika på något mysigt ställe. Eller så går man och spelar lite biljard eller bowlar. Testa något ni inte gjort förut - bågskytte? Det är nästan alltid roligare att göra något aktivt tillsammans, så att man får misslyckas, göra bort sig och skratta tillsammans, än att bara sitta still och låta sig bli underhållen.

• Zoja
    Frontline skrev 2016-09-22 07:21:04 följande:

Fast dejtar man sin sambo?

Inte dejtar, men går på dejter. Gör vi i alla fall!
  • Anonym (Emil)

Är det vanligt att man går på restaurang? Förstår om man gör det om man är ett par. Men om man precis börjat ses, kanske träffats ett par gånger bara. En tjej jag träffade blev sur för jag visade inget intresse när jag inte ville gå på restaurang. Vi hade kommit överens om att ta det lugnt, bara umgås, och ha kul, se vad som händer. Och jag känner mig inte bekväm på restaurang, speciellt inte med en tjej jag inte vet om jag vill ha nåt seriöst med. Finns annat man kan göra.

Svar på tråden Dejt - vad gör ni på era dejter?