Modiodal vid hypersomni
Hej alla mammor & pappor där ute!
Jag har en liten fråga. Jag har diagnosen Hypersomni och har tagit Modiodal/Modafinil för att fungera normalt. Jag är nu gravid i 6 månaden och har inte tagit medicinen sedan jag plussade. Just nu känns det hållbart då min sömnighet helt enkelt är som innan jag fick medicinen (levde med detta i 10 år innan någon vettig läkare hittade orsaken) och kan därför göra som jag gjort tidigare, sova när jag vill när jag kommer hem från jobbet.
Men nu till min fråga. Är det någon annan som har tagit modiodal/modafinil mot just sömnighet som har fått avstå medicineringen pga amning?
Hur har ni isf mått under denna period?
Jag är superorolig över hur jag ska kunna vara en bra mamma med detta tillstånd. Nu när jag är gravid och innan jag fick medicineringen så kunde jag ju gå och lägga mig så fort jag kom hem från skolan eller numera jobbet. Jag har möjligheten att komma hem och känna att jag kan skita i att städa eller utföra andra hushållssysslor. Men när bebisen äntligen är här så finns det varken tid för att få sammanhängande sömn eller möjlighet att skita i saker.
Hur har ni gjort?!
(jag vet att jag kan avstå amning men det vill jag verkligen inte)
/orolig blivande mamma