Stress/ångest men tror man är sjuk
Det började en natt när jag vaknade och hade jordens panik ångest attack. Strupen knöt sig, kroppen blev kall och skakade, pulsen ökade, jag mådde illa, blev snurrig och trodde jag skulle dö. Jätteläskigt.
Har vart mycket runt om på sista tiden och vi har fått 2 stora chocker efter varandra. Dessutom har jag oroat mig för min som som haft det jobbigt med magen m.m
Och så är vi mitt i en flytt.
Efter panik attacken har jag mått konstigt. Känt mig stressad hela tiden. Hoppat högt av ljud. Folk pratar med mig men jag kopplar inte direkt för jag orkar inte ta in mer. Jag har ofta hjärtklappning och små ångest attacker om dagarna med overklighets känsla tryck i huvudet och känner mig snurrig/yr.
Har ett tryck i huvudet som inte ger sig. Obehagligt. Magkatarr som gör att jag inte har aptit och mår illa.
Var hos läkare igår och vi pratade och hon tog EKG som var jättebra. Gjorde en neurologisk undersökning som även den var felfri.
Kan man verkligen känna sig allvarligt sjuk av stress/ångest?
Får för mig att jag ska ha en tumör i huvudet då det känns tryckande och inbillar mig kanske att jag har ont å olika punkter i huvudet. Att jag känner knölar m.m Kanske stressar jag upp mig för det med.
Förmiddagarna är värst med ångest, vill springa ifrån mig själv.
Hur har ni mått ni som lider av samma sak. Hur gick det över?
Så skönt att få prata med sådana som är i samma sits <3
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-09-22 08:40
Ska tillägga att jag hade lågt blodtryck med, vilket kanske förklarar att jag blir yr ibland.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-09-22 08:54
Glömde en sak till :) Jag är stel som cement i nacken och har ofta problem med just nacke och axlar. Någon mer som har det problemet och att det är därför man känner tryck i huvudet?