• kesapesa

    Norwegian AS

    Nån som har koll på detta flygbolag? Törs man åka med dem? Risk för att bli strandsatt utan hjälp? Nån som har erfarenhet?

    En annan fråga. Hur ska man fylla i namn på biljetten egentligen?

    Alla namn som finns på passet och i så fall hur?
    Nått annat flygbolag nöjde sig med bara för och ett efternamn...

  • Svar på tråden Norwegian AS
  • Jag är bara jag

    Flugit med dom många gånger och enda problemet har varit ett försenat flyg en gång. Det där med fylla i namn fattar jag inte. Maken har bokat via deras kontor och bara sagt namnen och det har dugt.

  • flygrl

    Norwegian e ett seriöst lågpris bolag. Har flugit med dom några gånger och alltid vart nöjd. När jag bokar skriver jag samtliga förnamn i ordningen som e i passet. Vet det finns människor som fått problems när dom skrivit i annan ordning eller utelämnat nåt namn. :)

  • kesapesa

    Så det är inte Ryanair style på skiten iaf?

    Det jag är mest nojig för är väl om hemreseflyget blir inställt och man är på väldigt avlägsen ort. Hjälper de till med att komma hem alt hotell om man måste vänta till nästa dag eller fpr man sitta där och önska att man rest med SAS istället? :)

  • Anonym (Hjälp)

    Hej. Jag letar efter ett seriöst flygbolag. Kollat efter billiga flyg men alla dessa flygbolag har fått jätte mycket kritik på olika omdömesidor där folk skrivit att de är bedrägeri osv.

    Vilket flyg är 100 % seriöst? Tacksam för svar!

  • Anonym (H)
    kesapesa skrev 2016-09-23 06:25:55 följande:

    Så det är inte Ryanair style på skiten iaf?

    Det jag är mest nojig för är väl om hemreseflyget blir inställt och man är på väldigt avlägsen ort. Hjälper de till med att komma hem alt hotell om man måste vänta till nästa dag eller fpr man sitta där och önska att man rest med SAS istället? :)


    Norwegian begärde rekonstruktion för 2 veckor sedan.

    De påstår naturligtvis att de kör business as ususal men släpar jättemycket med återbetalning för inställda flyg.

    Ingen kommer garantera hjälp på plats om konkursen kommer.

    Min enkla regel är att inte använda leverantörer jag inte tror på och det här är en.
  • Anonym (H)

    Och nu svarade jag på ett 4 år gammalt inlägg...

  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (H) skrev 2020-12-20 04:37:22 följande:

    Och nu svarade jag på ett 4 år gammalt inlägg...


    Du får gärna svara på mitt inlägg för det är inte 4 år gammalt.
  • Anonym (Hjälp)
    flygrl skrev 2016-09-22 18:18:08 följande:

    Norwegian e ett seriöst lågpris bolag. Har flugit med dom några gånger och alltid vart nöjd. När jag bokar skriver jag samtliga förnamn i ordningen som e i passet. Vet det finns människor som fått problems när dom skrivit i annan ordning eller utelämnat nåt namn. :)


    Vet du något annat seriöst flygbolag med billiga biljetter?
  • Anonym (F)

    Jag flög med dem en gång och aldrig mer. Vi skulle utomlands och Norwegian var bolaget på nerresa. Allt gick bra tills vi skulle landa då de gick ner alldeles för snabbt, alltså i alldeles för tvär vinkel, så jag fick en otrolig huvudvärk som bara slog till i huvudet, jag hade ont i flera dagar efteråt och funderade allvarligt på om jag hade fått en stroke eller TIA! Såna upplevelser undviker jag helst och har aldrig någonsin mer flugit med dem och kommer aldrig någonsin att göra det igen.

  • Anonym (F)

    Ryan Air flyger jag inte heller med efter att ha fått höra om hur de flyger på minsta marginaler gällande bränsle och annat viktigt.

  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (F) skrev 2020-12-20 12:35:56 följande:

    Jag flög med dem en gång och aldrig mer. Vi skulle utomlands och Norwegian var bolaget på nerresa. Allt gick bra tills vi skulle landa då de gick ner alldeles för snabbt, alltså i alldeles för tvär vinkel, så jag fick en otrolig huvudvärk som bara slog till i huvudet, jag hade ont i flera dagar efteråt och funderade allvarligt på om jag hade fått en stroke eller TIA! Såna upplevelser undviker jag helst och har aldrig någonsin mer flugit med dem och kommer aldrig någonsin att göra det igen.


    Det kan väl hända i vilket flyg som helst?
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (F) skrev 2020-12-20 12:37:08 följande:

    Ryan Air flyger jag inte heller med efter att ha fått höra om hur de flyger på minsta marginaler gällande bränsle och annat viktigt.


    Vilket flyg har du flygit med som du upplever seriösa?
  • Anonym (F)
    Anonym (Hjälp) skrev 2020-12-20 13:15:32 följande:
    Vilket flyg har du flygit med som du upplever seriösa?
    Jag har tillit till de bolag som finns på europeiska marknaden generellt, tills man upplever saker som motsäger den tilliten.
  • Anonym (F)
    Anonym (Hjälp) skrev 2020-12-20 13:14:50 följande:
    Det kan väl hända i vilket flyg som helst?
    Och då lär jag inte flyga med de bolagen heller. Vet man inte som pilot hur man går ner för landning på ett smidigt sätt så vill jag självklart inte riskera att råka ut för sånt.
  • Anonym (råkade läsa)
    Anonym (F) skrev 2020-12-20 12:35:56 följande:

    Jag flög med dem en gång och aldrig mer. Vi skulle utomlands och Norwegian var bolaget på nerresa. Allt gick bra tills vi skulle landa då de gick ner alldeles för snabbt, alltså i alldeles för tvär vinkel, så jag fick en otrolig huvudvärk som bara slog till i huvudet, jag hade ont i flera dagar efteråt och funderade allvarligt på om jag hade fått en stroke eller TIA! Såna upplevelser undviker jag helst och har aldrig någonsin mer flugit med dem och kommer aldrig någonsin att göra det igen.


    Det låter bara som du fick stopp i en bihåla eller nåt så att tryckskillnaden gav upphov till smärtan, det kan hända med vilket flyg som helst om man är småförkyld.

    Jag har flugit säkert 25 gånger med Norwegian och inget sånt har någonsin hänt så jag tycker din klagan låter lite fånig.
  • Anonym (H)
    Anonym (Hjälp) skrev 2020-12-20 12:22:06 följande:

    Vet du något annat seriöst flygbolag med billiga biljetter?


    Har flugit med Norwegian flera gånger innan pandemin och det har fungerat utmärkt. I dagsläget hade jag inte valt dem, covid-19?situationen har ställt allt på ända. Det som var ok innan pandemin behöver inte vara det nu. Eller om 6 - 12 månader. Det hänger också på vilken destination vi pratar om. Jag räknar inte med att flyga förrän höst 2021, tidigast.

    En knackig landning skulle inte få mig att inte flyga ett visst bolag igen, men man gör väl som man vill.
Svar på tråden Norwegian AS