• Angeleyez

    Pergotime!!!

    Fan nu har jag hört att pergotime skall utgå!! :(

    Jag har ett barn sedan ett tidigare förhållande som jag fick via pergotime. Blev gravid igen med pergotime med min nya sambo men det slutade tyvärr illa så han är en änglabebis:( nu vill ju jag och sambon försöka pånytt att få ett gemensamt barn ihop, varav att det blir hans första. Och jag vet ju att pergotime funkar för mig och nu ska dom utgå :(( önskar jag hade fler tabletter hemma men dom tog slut efter den senaste graviditeten :/. Ingen som har några liggandes som dom inte använder. Helt sjukt att fråga egentligen men eftersom jag vet att dom funkar på mig vill jag ju gärna ha dom :/

  • Svar på tråden Pergotime!!!
  • Jasmin Karlsson

    Nä det var tråkigt. Det har jag inte hört tidigare.
    Har du pcos? Be gynekologen då om att få letrozole istället.
    Och köp inget från nån privatperson. Dels så är du inte helt säker på vad du får och dels så är det olagligt.

  • Angeleyez

    Japp jag har PCO. Jag vet att letrozole är det som gäller nu men känns ändå jobbigt när man vet att pergotime har funkat för mig.

  • Orkide

    Ånej! Det är ju det enda som funkar på mig. Min äl är otillräcklig av ingen diagnostiserad anledning, ev endometrios Vad finns det för andra alternativ då?

  • UndrandeSökare

    Ja, det stämmer att Pergotime ska avregistreras
    och inte säljas i Sverige efter 31/12-2016.

    Så om du vill få tag på Pergotime försök få din gynekolog att skriva ut det innan dess. Annars säljs Pergotime även receptfritt utomlands tex i Grekland under namnet Serpafar 50mg. Så om du ska på semester dit så kan du köpa där.

    Pergotime®


    ÄndringsmarkeringReceptstatusFörmånsstatus
    Merck

    Tablett 50 mg
    Avregistreringsdatum: 2016-12-31  
    (vit, rund, med skåra och märkt med "S")

    Källa:
    www.fass.se/LIF/product

  • FÅblom

    Jag fick Pergotime utskrivet av min gynekolog och hämtade ut 2 paket idag. Inte hört något om att de ska utgå. Fick mens igår så börjar på kuren på tisdag. Andra kuren första gången gick det inte och nu hoppas vi på denna gången.

    Ni med erfarenhet av pergotime kan ni inte berätta hur lång tid de tog för er om ni behövde komplettera med spruta osv. Vi försökte i ett år innan vi i somras tog steget att få hjälp... visade sig att jag inte hade ägglossning, och sambon hade "lite simmare" men inget som oroade vår gynekolog nu utan han menade att en räckte för de skulle befrukta.. vi längtar sä

    Efter ett barn och blir så besvikna varje gång...

  • UndrandeSökare

    Här kan ni själva läsa om Pergotime och att den ska avregistreras.
    www.fass.se/LIF/product&nplId=19850613000083

    Funkar inte länken så gå till
    www.fass.se   och skriv in Pergotime i sökrutan.

    Fråga gärna en gynekolog om vad de kommer skriva ut istället för Pergotime
    när det nu ska sluta säljas.

  • Orkide

    Jag har fått letrozol nu utskrivet. Tagis mina tabletter så vi får se hur det går. (Enbart blivit gravid med pergo innan).

  • Angeleyez

    Jag hann! Jag fick mitt recept på Pergotime :) Eftersom jag hade blivit gravid på Pergotime innan tyckte läkaren att jag skulle få dom igen. Lycklig! Nu börjar bebis verkstad.

  • Orkide
    Angeleyez skrev 2016-10-17 14:18:04 följande:

    Jag hann! Jag fick mitt recept på Pergotime :) Eftersom jag hade blivit gravid på Pergotime innan tyckte läkaren att jag skulle få dom igen. Lycklig! Nu börjar bebis verkstad.


    Vad skönt lycka till nu
Svar på tråden Pergotime!!!