Ni som är särbo, hur är er kontakt?
Ja, mina frågor är, hur ofta pratar ni och hur ofta träffas ni? Hur nära varandra bor ni? Hur länge har ni varit tillsammans?
Ja, mina frågor är, hur ofta pratar ni och hur ofta träffas ni? Hur nära varandra bor ni? Hur länge har ni varit tillsammans?
Pratar väl varannan dag i snitt, träffas helger och enstaka gånger på veckodagar. Några mil emellan. Tillsammans i 22 år varav den dryga 20 som särbo.
Vi har varit särbo i 9 år. Det är 4 mil mellan oss. Vi pratar varje dag morgon och kväll. Vi träffas alla veckoslut, ibland även mitt i veckan. Alla storhelger och semestrar tillbringar vi tillsammans.
Jag är särbo.... Vi bor inte långt ifrån varandra, 10 min med bil, 20 med lokaltrafik... samma stad osv. Vi har planer på att flytta ihop längre fram men inte på ett bra tag, varit tillsammans 2 år. Förut bodde vi i olika städer men det är inte längre fallet Då sågs vi på helger när jag var ledig och på veckorna när det passade mitt schema (helger hos mig veckodagar hos honom typ
) Men nu träffas vi nog varje dag, sover oftast hos varandra också
men som minst äter vi middag tillsammans om det inte är att jag jobbar sent så jag slutar efter att han gått och lagt sig, då åker jag oftast hem till mig och sover ensam (och hatar det)...
Det som jag undrar är om ni andra särbor har barn och hur det funkat... för vi funderar på barn och det är en av anledningarna till att vi funderar på att fortsätta vara särbo... Han är nervös över vaknätter och sånt som tillkommer vid småbarnsåren medan jag är mer sugen (vi är båda 35+) .
Hur funkar det som särbo med gemensamma barn? Hur funkar det med föräldrapeng och allt sånt??
Vi har varit tillsammans i snart två år men känt varandra i fjorton. Vi bor tjugo mil ifrån varandra. Ses varannan helg, ibland varje. Vi pratar och sms:ar flera gånger om dagen. Vi har båda barn från tidigare förhållande vilket gör att vi inte kan bo tillsammans just nu fast vi skulle vilja.
Vi har varit tillsammans i 14 år. Bor 12 mil från varandra. Vi ses en gång i månaden och då under en vecka. Vi pratar i telefon flera timmar varje dag samt massor av sms och mms.
Har varit ihop i 16 år, varit sambos och särbos i olika omgångar. Sedan 2,5 år tillbaka är det ca 50 mil mellan oss. Vi ses varannan helg över en långhelg (torsdag kväll till söndag kväll). Är alltid inne på messenger eller skype på kvällarna när vi är hemma båda två, där vi i flera timmar pratar om allt från filmen vi tittar på till vad som hänt på jobbet samtidigt som vi gör det vi brukar göra om kvällarna (laga mat, städa mm), så det kan bli långa pauser mellan samtalen - lite som om man skulle befinna sig i samma hem men inte råkar säga något för tillfället. Man måste inte prata varje minut men man har sällskap ändå.