MA - hur länge blödde ni? När kom mensen?
Hur länge blödde ni efter MA/missfall? (Tog ni som mig Cytotec)
När fick ni tillbaka ägglossning/ mensen efter ert MA (eller missfall?)
Gärna korta och konkreta svar :)
Hur länge blödde ni efter MA/missfall? (Tog ni som mig Cytotec)
När fick ni tillbaka ägglossning/ mensen efter ert MA (eller missfall?)
Gärna korta och konkreta svar :)
MA 1: Cytotec, blödde 2,5 vecka, mensen kom efter 6.5 vecka
MA 2: kom ut av sig själv, blödde 4,5 vecka, tog hormoner för att få mens
MA 3: kom ut av sig själv, blödde 7 veckor, fick ta hormoner för att få stopp på det.
Jag blödde dryga 2 månader mer och mindre. Fick flera störtblödningar veckorna efter Cytotecbehandlingen och periodvis blödde jag mer, tror att jag hade mens då.
Fick positivt på ägglossningstest ca 2-3 veckor innan jag slutade blöda helt. Kollade inte innan det men det är möjligt att ägglossningen kom igång tidigare.
Fick till slut en undersökning eftersom jag aldrig slutade blöda och det visade sig vara en liten liten rest kvar som spökade. Läkaren ville vänta in mensen och se om det kom ut, annars skulle det bli skrapning men det slapp jag som tur var.
Mitt ma upptäcktes i v 14, avstannat i v 6. Gissar att mitt fall hör till de ovanligare så jag hoppas du slipper blöda lika länge som jag. :) Stort lycka till och beklagar ditt missfall, det är inget man vill uppleva.
MA 1: Cytotec, blödde 2,5 vecka, mensen kom efter 6.5 vecka
MA 2: kom ut av sig själv, blödde 4,5 vecka, tog hormoner för att få mens
MA 3: kom ut av sig själv, blödde 7 veckor, fick ta hormoner för att få stopp på det.
Jag blödde dryga 2 månader mer och mindre. Fick flera störtblödningar veckorna efter Cytotecbehandlingen och periodvis blödde jag mer, tror att jag hade mens då.
Fick positivt på ägglossningstest ca 2-3 veckor innan jag slutade blöda helt. Kollade inte innan det men det är möjligt att ägglossningen kom igång tidigare.
Fick till slut en undersökning eftersom jag aldrig slutade blöda och det visade sig vara en liten liten rest kvar som spökade. Läkaren ville vänta in mensen och se om det kom ut, annars skulle det bli skrapning men det slapp jag som tur var.
Mitt ma upptäcktes i v 14, avstannat i v 6. Gissar att mitt fall hör till de ovanligare så jag hoppas du slipper blöda lika länge som jag. :) Stort lycka till och beklagar ditt missfall, det är inget man vill uppleva.
Okej! Tråkigt att höra med din resa.
Fick MA för ett tag sedan och tog Cytotec i måndags.. Redan nästan slutat blöda, känns för bra för att vara sant? Kom två klumpar (som inte bara var blod), efter det bara avtagit. Undra om det är klart el rester..
Okej! Tråkigt att höra med din resa.
Fick MA för ett tag sedan och tog Cytotec i måndags.. Redan nästan slutat blöda, känns för bra för att vara sant? Kom två klumpar (som inte bara var blod), efter det bara avtagit. Undra om det är klart el rester..
Några dagars blödning låter väldigt lite. Efterkoll är att rekommendera.
MA 1 v 12: Cytotec blödde i ca 2 veckor (sista veckan lite blodiga och bruna flytningar), mens ca 6 veckor efter Cytotec.
MF v 6: kom ut av sig själv, blödde ca 2 veckor, mens ca 7 veckor efter missfallet.
MA 2 v 9: Cytotec blödde i många veckor, gjorde kontroll efter flera stora blödningar och det fanns rester kvar, skrapades. Blödde ytterligare 2-3 veckor, mest bara blodiga flytningar. 7 veckor efter skrapningen kom mensen.
MA 3 v 10: Skrapning direkt, blödde i ca 2-3 veckor efter mest bara blodiga flytningar. Mensen kom ca 7,5 vecka efter skrapningen.