• KurreNamNam

Hur ska jag raka pungen utan att se ut som en idiot?

Jag har en fråga som jag hoppas få svar på:

Jag är superhårig över typ hela kroppen och min fru vill att jag ska raka pungen. Självklart kan jag göra det, grejen är bara att det ser jävligt mysko ut.

Problemet är inte själva rakningen i sig. Problemet är att det bildas ett fult (tycker jag) "hål" runt pungen där där håret tidigare fanns. 

Jag har hårig mage (som går ända ner)  - och om jag tar bort "busken" så ser det helt galet ut.  Skrattande Man kan ju inte gå omkring med en hårfri zon mitt på kroppen.

Finns det några proffs här som vet hur man ska göra? Skulle gärna vilja få lite tips på stiliga "könsfrisyrer". Vill ju göra frugan glad, men vill samtidigt inte se ut som en dåre.

(Och nej, jag vill inte raka hela kroppen ;))

• Svar på tråden Hur ska jag raka pungen utan att se ut som en idiot?
  • Wikings

Varför skulle du inte kunna gå runt med en hårfri zon. Vem bryr sig egentligen om det? Din fru blir glad och det är väl inte någon anann som skall bry sig om ditt kön än du och hon egetnligen

• Vanja

Som ovan skrev, Kör med trimmer runtom så syns det inte lika mycket :) du behöver ju inte trimma hela kroppen :):) men just närområdet.. Tillräckligt kort för att inte synas så mycket men inte så kort att det blir stickigt och irriterande.

• Anonym (Problem?)

Jag har hår på bröst och magen och alltid rakad på kuk och pung. Jag rakar alltid pungen i sin helhet och dess baksida samt kuken. I övrigt så ansar jag mellan magen och kuken med en trimmer och jag tolkar att du avser även raka dig helt rent där och det är det som förefaller fel i sammanhanget. Det kan jag förstå och det finns ingen anledning att raka sig just där. Din fru leker väl med kuken och pungen och vill självfallet inte ha hår i munnen och slickar knappast sk venusberget.

• KurreNamNam
    Fia 28 skrev 2016-09-23 10:50:49 följande:

Eller så trimmar du det kort hela vägen ner.

Menar du ner på benen?
  • KurreNamNam
    Anonym (Problem?) skrev 2016-09-23 10:57:51 följande:

Jag har hår på bröst och magen och alltid rakad på kuk och pung. Jag rakar alltid pungen i sin helhet och dess baksida samt kuken. I övrigt så ansar jag mellan magen och kuken med en trimmer och jag tolkar att du avser även raka dig helt rent där och det är det som förefaller fel i sammanhanget. Det kan jag förstå och det finns ingen anledning att raka sig just där. Din fru leker väl med kuken och pungen och vill självfallet inte ha hår i munnen och slickar knappast sk venusberget.

OK, bra att glesa till det ju närmare jag kommer. Men problemet kvarstår ändå tycker jag. Det ser jävligt onaturligt ut (vilket kanske inte är ett problem för alla) och det stör mig. Vill kunna gå till simhallen utan att skämmas..  ;)
  • KurreNamNam
    Wikings skrev 2016-09-23 10:48:08 följande:

Varför skulle du inte kunna gå runt med en hårfri zon. Vem bryr sig egentligen om det? Din fru blir glad och det är väl inte någon anann som skall bry sig om ditt kön än du och hon egetnligen

Problemet är estetiskt. Och jag bryr mig ;)
  • Fia 28
    KurreNamNam skrev 2016-09-23 11:00:07 följande:
    Menar du ner på benen?
    Nä, menade på magen och ner till pungen. Alltså det håret du menar "sitter ihop".
  • KurreNamNam
    Fia 28 skrev 2016-09-23 11:05:25 följande:
    Nä, menade på magen och ner till pungen. Alltså det håret du menar "sitter ihop".
    Aha, fattar. Mycket pyssel, men det kanske är värt det?
  • Fia 28
    KurreNamNam skrev 2016-09-23 11:13:12 följande:
    Aha, fattar. Mycket pyssel, men det kanske är värt det?
    Tar inte många minuter med en trimmer.
  • Anonym (Man40)

Trimma kort /halvkort från naveln och ner.
    Trimma kort på pungen. Kanske inte helt slätt till att börja med.
    Prova lite lugnt först, efter några försök ser du vad som blir lagom.

Poängen är väl främst att få bort den där apbehåringen man har när man aldrig har trimmat förut. Inte att nödvändigtvis köra porrpung direkt. :)

• Mrs Okänd

Jag håller med dig om att det är ett problem. Jag har också en man som är väldigt hårig och har mörkt hår men ljus hy så förmodligen skulle han se ut som en omvänd bambi om han bara rakade runt staken. Han har ju vissa delar på kroppen som inte har hår men han hade nog inte kunnat renraka just där. Inte med en tydlig linje. Men jag kan ju testa på honom och ta kort och skicka till dig...Flört och förbjuda honom att besöka badhuset.

• Tusselina

Förstår vad du menar, för mig ser det helt förskräckligt ut - men då tycker jag det generellt med för mycket rakat på framförallt män - men är man dessutom hårig blir det extra illa.
    Dock säger du att det är pungen hon efterfrågat att du rakar? Om du rakar *bara* den ser det inte riktigt lika illa ut och trimmar ner med sax om könshåret i allmänhet är väldigt långt (det är ju många gånger mycket längre än resten av håret på kroppen är. Rakar du bara pungen så är ju den dessutom lite gömd med penis framför när den är slak som vi väl får anta den är i "offentliga" miljöer :P
    Det är framförallt om du tar bort håret "ovanför" som det riskerar att se riktigt knäppt ut. 

• Anders 386
    Tusselina skrev 2016-09-23 13:47:53 följande:

Förstår vad du menar, för mig ser det helt förskräckligt ut - men då tycker jag det generellt med för mycket rakat på framförallt män - men är man dessutom hårig blir det extra illa.
    Dock säger du att det är pungen hon efterfrågat att du rakar? Om du rakar *bara* den ser det inte riktigt lika illa ut och trimmar ner med sax om könshåret i allmänhet är väldigt långt (det är ju många gånger mycket längre än resten av håret på kroppen är. Rakar du bara pungen så är ju den dessutom lite gömd med penis framför när den är slak som vi väl får anta den är i "offentliga" miljöer :P
    Det är framförallt om du tar bort håret "ovanför" som det riskerar att se riktigt knäppt ut. 

Håller med. Det är faktiskt inte alls snyggt med "nallebjörnar" som är rakade runt kuken. Ser helt knäppt ut tycker jag. Själv har jag ganska lite hårväxt - och då funkar det bra med rakad pung och trimmat på blygden.
  • Anonym (D'archangel)

Jag trimmar bort busken och håller håret på pungen kort med trimmer. Det ger nästan en rakad känsla utan att det blir stickigt och stubb. Jag är också en hårapa och det ser helt vrickat ut om jag rakar könet. Det ur som det har brunnit, typ.

• Anonym (Problem?)
    KurreNamNam skrev 2016-09-23 11:02:43 följande:

OK, bra att glesa till det ju närmare jag kommer. Men problemet kvarstår ändå tycker jag. Det ser jävligt onaturligt ut (vilket kanske inte är ett problem för alla) och det stör mig. Vill kunna gå till simhallen utan att skämmas..  ;)

Det är kuken och pungen du ska raka. Låt bli det andra då. Hur svårt kan det vara?
Svar på tråden Hur ska jag raka pungen utan att se ut som en idiot?