• Äldre 23 Sep 15:53
    778 visningar
    3 svar
    3
    778

    Om ni skulle få ett tredje barn, jobba mellan barn två och tre eller stanna hemma två föräldraledigheter?

    Hej!
    Om ni skulle få en trea eller ni som har fått ett tredje barn, hade ni valt att jobba mellan barnen och kanske ha 2,5 år-3,5 år mellan barn 2 och 3 eller hade ni valt att få tätare och stanna hemma två föräldraledigheter? 

  • Svar på tråden Om ni skulle få ett tredje barn, jobba mellan barn två och tre eller stanna hemma två föräldraledigheter?
  • Caramb­olan
    Äldre 23 Sep 15:58
    #1

    Vi valde att ha tre år mellan alla tre barnen, det har kännts toppen.

    Hade vi haft tätare så hade ju däremot ändå den andra föräldern haft sin halva av föräldraledigheten emellan, så jag hade hunnit jobba nåt år ändå. Hade inte pallat att vara ensam föräldraledig i flera år.

  • Äldre 23 Sep 16:15
    #2

    Jobba oavsett avstånd mellan barnen eftersom jag vill båda föräldrarna ska hinna vara lediga och för jag trivs med att ha vuxet umgänge

  • Anonym (M)
    Äldre 23 Sep 16:27
    #3

    Jag tycker nog att båda jobbar halvtid är det ultimata, både för barnet och arbetet. Att vara hemma två hela fl på raken (upp mot tre år?) låter mit karriärhämmande.

Svar på tråden Om ni skulle få ett tredje barn, jobba mellan barn två och tre eller stanna hemma två föräldraledigheter?