Frågor angående pcos, ägglossning och ägglossningstest
Hej!
Jag har pcos och har tempat sedan våren. Då tempen inte höjts har jag varit orolig att jag inte haft någon ägglossning. Denna cykel har jag börjat testa med ägglossningstest. Idag blev det en glad gubbe
Jag vet att man kan ha mens utan ägglossning. Om min mens kommer när den "ska" komma om man ser till ägglossningen på stickan, är chansen större att jag har ägglossning då eller har det mer med hormonhöjningen att göra?
Jag har nu läst på internet om ägglossningstest. Det har stått både att man är som mest fertil när det visar på stickan och att det är försent när det visar på stickan (har också för mig att min gyn sa det till mig när pcos konstaterades). Vad stämmer egentligen?
Har funderat på att köpa clearblues ägglossningstest med dubbel hormonindikator, någon som testat och kan säga om det faktiskt fungerar bättre än vanliga?
Är det så, att det inte finns något sätt att säga om jag har ägglossning eller inte?
Det har varit World cup den här veckan så det har varit korta nätter (=trötta sambos = ingen sex sen förra helgen). Hade sex idag och hoppas nu att jag verkligen hade ägglossning!
Tacksam för svar!