• Mandel

Högre vilopuls än normalt, varför?

I går eftermiddag började jag känna mig lite halvkonstig, men kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Allmänt trött, seg/trött i muskler osv. Inget snorig, inget halsont, ingen ledvärk och ingen feber.
    Sprang 1 mil i morse på under en timme, men kände för första gången av trötthet i rumpa och lår vilket är något jag aldrig tidigare märkt av ens lite.

Är allmänt seg och trött i musklerna idag med och kollade nu på eftermiddagen för säkerhets skull blodtrycket då jag har förhöjt tryck. 
    Trycket var helt ok, men helt plötsligt har jag en vilopuls på 66-70. Brukar i normala fall ha ca 50.
    Vilade i 1 timme, men pulsen gick inte ned i alla fall.

Är det den höga pulsen som gör så att jag mår konstigt eller är det att jag mår konstigt som orsakar den högre pulsen?

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Svar på tråden Högre vilopuls än normalt, varför?
  • Aniiee

10 mot 1 att du vaknar imorgon med både feber, snuva och ont i halsen. Jag brukar nämligen drabbas av just seghet, muskeltrötthet och förhöjd puls strax innan förkylning.....

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
  • Topcom

Låter som en infektion ligger på lur. Skulle rekommendera dig att vila resten av dagen

• Mandel

Men jag har vare sig tid eller lust att vara still och sjuk!

• hrewak

Spännande att se om det blir nån sjukdom av det hela. Hoppas du slipper det TS.
    Men vad intressant att höra att ökad puls kan vara tecken på infektion. Kanske därför jag hade hög puls efter förlossning nr 2 då. Men då hade jag iförsig vilopuls på över 110.
    Men tror jag hade drabbats av nån infektion då kanske. Fick aldrig nåt svar på vad som var fel.

• Mandel

Träningsvärk i låren idag vilket jag inte brukar ha på detta vis efter löpning, men ingen förkylning märks av ens det minsta lilla.
    Har inte vaknat till riktigt och känt efter hur jag mår för övrigt och jag har inte kollat pulsen än.

Svar på tråden Högre vilopuls än normalt, varför?