• Svelin

    Blinkande gubbe EFTER fast gubbe på cb digital. Vad innebär det?

    Jag fick fadt gubbe på morgonen igår (fredag 23/9). Idag på morgonen så fick jag endast en ring och sen på fm och vid lunc fick jag blinkande gubbe (en annan kassett). Innebär det att lh har gått ner igen och att ägget troligtvis har släppt eller kan det fortfarande vara så att ägget inte släppt än? Någon som kan hjälpa mig??

  • Svar på tråden Blinkande gubbe EFTER fast gubbe på cb digital. Vad innebär det?
  • My102

    Det kan vara så att ägget inte har släppt, den glada gubben, fast eller blinkandes är en indikation på att ägglossning ska ske, men det finns inget som säger att ägglossning faktiskt sker.

    Jag själv hade fast gubbe 2 ggr med två veckor i mellan sen var mensen sen så jag tror inte att jag hade någon ägglossning den månaden.

    Hoppas annat för dig! Lycka till!

  • Svelin

    Tack för svar!

    Ja egentligen vet jag ju det. Blev lite fundersam eftersom den var blinkande efter den fasta gubben. Tidigare näe jag testat efter fast gubbe så har det blivit en ring. Tänker på att när det är blinkande gubbe så har ju testet hittat östrogenökning, men den ska väl sjunka efter äl för då kommer progesteronet. Eller har jag fel? Någon som vet?

  • stellanocte

    Jag kanske har missuppfattat men mäter inte testen enbart halten hormoner i kroppen? 

    En blinkade gubbe efter fast gubbe skulle väl i så fall kunna betyda att hormonnivån är på väg ned efter ägglossningen?

  • Svelin
    stellanocte skrev 2016-09-25 09:58:27 följande:

    Jag kanske har missuppfattat men mäter inte testen enbart halten hormoner i kroppen? 

    En blinkade gubbe efter fast gubbe skulle väl i så fall kunna betyda att hormonnivån är på väg ned efter ägglossningen?


    Dessa test mäter både östrogen och lh. När man får östrogenökning så får man blinkande, när man får lhökning så får man fast gubve. Det kan ju vara som du skriver, men ska man ha förhöjt östrogen efter äl?
  • pandarinen

    lånar denna gamla tråd då exakt samma inträffat mig.
    Någon som vet varför det blivit så? fick du fast gubbe igen sen? 

  • pandarinen

    Om någon får liknande problem så har jag svaret här: Jag ringde clear blue . De sa att jag skulle sluta att testa för man har bara ägglossningen en gång, Och blinkande gubbe efter äl verkar vanligt för stickan letar ju efter hormoner och  man har fortfarande  såpass mycket av hormonet östrogen kvar i kroppen ett par dagar efter äl, därför ger den utslag- för stickan är ju en maskin och vet inte om att du redan haft äl :D

Svar på tråden Blinkande gubbe EFTER fast gubbe på cb digital. Vad innebär det?