• Anonym (viktnoja?)

Ni som är ca 175 cm - vad väger ni?

Hej.

Har just gått ner en faslig massa i vikt (vägde låååångt över 100). Jag är 175 cm, och väger just nu 86 kg, vilket ju fortfarande är för mycket. Frågan är nu, vad ska man väga? Det finns ju folk som är lika långa som mej, som väger allt från 55 (fotomodeller) till 80 och alla är lika nöjda.... Vad är vanligast och "normalast" att väga? Jag är så osäker, eftersom jag aldrig varit smal, och vet inte vad jag ska satsa på som målvikt.

Vad väger ni och hur långa är ni?

• Svar på tråden Ni som är ca 175 cm - vad väger ni?
  • Småtokig

Nu är ju inte jag lika lång som dig men ändå..

Jag är 165 cm lång och när jag var smal vägde jag mellan 65 och 70 kg så du ska nog väga mellan 70 - 80 kg

• Anonym (Lagom)

Jag är 172 och väger 62 kg efter min bebis. Jag har vägt mellan 62 och 72 under mitt liv som vuxen, men trivs bäst med att väga under 65. Mitt enda råd till dig är att känna efter vad du trivs med, vilken vikt som känns som din.

• Anonym (Vill också)

Grattis att du har gått ner så mycket i vikt.
    Jag väger typ som du gör nu...
    Jag tycker att du skall stunta i vad man "ska" väg utan sätt upp ditt eget mål.

Hur har du lyckats att gå ner i vikt? *Nyfiken*

• ljpn

Jag är 171 och väger 62kg och är nöjd, helt lagom
    Försök att inte lyssna för mycket på vad andra säger, utan känn efter vad som känns bra!! Duktigt jobbat förresten att gå ner så mycket i vikt!!!

• Anonym (viktnoja?)

Jag har blandat allt från viktväktarna, lite pulverdiet, lite GI och en del del sunt förnuft. Men så har det tagit ett tag också...

• Tullia

Om man räknar på BMI, så borde en kvinna över 18 med din längd väga mellan 56kg och 76 kg för att räknas som normalviktig.

Är man 175 så räknas man som underviktig om man väger 55 kg eller mindre.

Gå in på Google och sök på BMI så hittar du redskap för att räkna ut BMI (Body Mass Index)

• Anonym

Jag är 175 cm lång och väger idag strax under 90. Jag tänker gå ned till runt 70-75 kg, det tror jag kan bli lagom. Men jag vet inte! Jag har inte vägt så lite på drygt 10 år, så jag kanske inte tycker att det räcker - eller så tycker jag att det är alldeles för smalt! Men jag tror att det blir bra.

Bra jobbat med viktnedgången!

Att det har tagit ett tag gör kanske inte så mycket, du har ju gått ned! Dessutom tror jag att psyket hinner med på ett annat sätt när det går lite långsamt, man hinner kanske ändra självbilden då så att man inte när man tittar i spegeln fortfarande ser en tjockis istället för det smala personen?

• Tullia

Är man 175 KG, menar jag, inte 175 ÅR...

• Anonym (viktnoja?)

Ja, jag ser fortfarande en tjock person i spegeln... även om ögonen ser att jag gått ner, så fattar inte hjärnan det.....

Tja, ska nog sikta in mig på 75 till att börja med.... 10 kg kvar!

Svar på tråden Ni som är ca 175 cm - vad väger ni?