• Rebecca500

Finns intresset för e-böcker?

Hej!
    Jag gör en liten undersökning och skulle vara toppen om jag fick svar från några tycken, blir väldigt glad då :). Jag är lite nyfiken på om det finns ett intresse för barnfamiljer att köpa e-böcker online? Om det skulle finnas en hemsida där man kunde ladda ner en e-bok för under 100 kr med recept som är anpassade för barnfamiljer och där alla recepten är utan tillsatt socker, skulle man som förälder då vara intresserad av att köpa det? Recepten skulle även ha en lite tipsruta för varje enskilt recept där man får tips på hur man undviker det tillsatta sockret.

Om man svarar nej på frågan ovan, varför är detta i så fall inte intressant?
    Om man svarar ja på frågan innan finns det i så fall något som stoppar er från att faktiskt gå in på hemsidan och köpa e-boken? T.ex. tid, eller engagemang m.m.

• Svar på tråden Finns intresset för e-böcker?
  • Ellie

Nej. Jag har inget emot socker och tycker inte det stör mig i recept. Blir snarast skeptisk av att man skall undvika det till varje pris.
    Köper gärna en bok med bra snabba billiga roliga maträtter för barnfamiljer, men skulle nog inte göra det i praktiken för att jag inte skulle få tummen ur.

• Anonym (Nja)

Vet inte riktigt varför jag skulle betala för recept (om det inte är en fysisk bok) när det finns hur många som helst gratis på nätet?

• Anonym (Emma)

Nej. Allt finns på internet redan, bara att googla.

• StevenDiese

Njae. Föredrar fysiska böcker är jag rädd.

• Aniiee

E-böcker, ja, den kokboken? Knappast. Kokböcker har ingen behållning om de inte är fysiska. [Mat]Recept finns det i sånna mängder på nätet att det enda som det finns MER av är porr och spel. Och det är inte jag som drar till med något som låter bra, det är sant enligt statistik från Google.

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
  • Carambolan

Jag läser mycket e-böcker (sällan köpta, jag lånar från bibblan) men just kokböcker gillar jag att ha i fysisk form. Som komplement har jag redan min egen digitala receptsamling där jag sparar alla recept jag hittat på nätet eller i tidningar.

• Meus Veritas

Nä som andra säger så finns det miljoner recept på nätet bara några klick iväg. Sedan är marknaden för e-böcker rätt mättad redan då Tex Mofibo, readly och storytime finns, där kan du ju för runt hundringen i månaden få tusentals e-böcker och ljudböcker.

• Physalis

Nej

Jag har redan massor av fysiska kokböcker jag aldrig använder. På sin höjd kollar jag upp hur jag tillagar något nytt, annars hittar jag på medans jag lagar maten.

Är inte heller intresserad av att undvika socker. Sockret i egenlagad mat är ju dessutom lätt att undvika, man tillsätter det bara inte. Sen finns det hur många hemsidor som helst som riktar in sig på nyttig mat.

Svar på tråden Finns intresset för e-böcker?