• Anonym (Syster yster)

Åsikt om kosten

Föräldrarna är separerade sedan 2år, mamman vill hålla en viss kost på barnen av egna orsaker, dock äter hon inte samma kost som dem.

Barnen är 5&7 normal viktiga om inte i underkant å korta i växten så det är inga pga övervikt.

Måste pappan följa mammans kost som hon har på barnen på sin vecka??

Finns inga läkar rådgivning eller från BVC, utan bara hennes egna åsikt.

Gemensam vårdnad med varannan vecka boende.

• Svar på tråden Åsikt om kosten
  • Långbenopluto

Pappan gör som pappan vill på hans veckor.

Se bara till att barnens magar fixar att ställa om kosten om det blir stora förändringar.

• Anonym (Syster yster)

Nej de skall han försöka göra så dem skall må och framför allt att dem är så nätta & korta som han inte vill att dem skall gå miste om olika födoämnen.

• Anonym (Suck)

Nej, mammor har inte ensamma beslutanderätt om vad genensamma barn ska äta, inte ens när mamman har ensam vårdnad. När det finns läkarordination om en viss diet så ska ALLA hålla dieten.

• Anonym (Syster yster)
    Anonym (Suck) skrev 2016-09-26 09:40:14 följande:

Nej, mammor har inte ensamma beslutanderätt om vad genensamma barn ska äta, inte ens när mamman har ensam vårdnad. När det finns läkarordination om en viss diet så ska ALLA hålla dieten.

Hade läkare ordinerat hade de varit en självklarhet ????
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Syster yster) skrev 2016-09-26 09:56:42 följande:

Ja, varför är det så svårt för dig att förstå?
  • Anonym (Syster yster)
    Anonym (Suck) skrev 2016-09-26 10:10:08 följande:

Vad är det jag inte förstår? :/

Jag hade en fråga om när det bara är mammans ide och det inte finns läkar ordination? :/
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Syster yster) skrev 2016-09-26 11:04:40 följande:

Vad är det jag inte förstår? :/

Jag hade en fråga om när det bara är mammans ide och det inte finns läkar ordination? :/

Ja du verkar inte förstå att man INTE behöver göra som den andra personen vill. Det är ENDAST vil läkares/dietists ordination som man måste följa annan kostplan än sin egen.
  • Anonym (Syster yster)
    Anonym (Suck) skrev 2016-09-26 11:08:15 följande:

Ja du verkar inte förstå att man INTE behöver göra som den andra personen vill. Det är ENDAST vil läkares/dietists ordination som man måste följa annan kostplan än sin egen.

Tyvärr inte självklart för mig då jag har en annan erfarenhet av detta. Fast inte i samma problem som detta men där pappan lägger sig i hur mamman har det på sin vecka och är på väg upp i rätten.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Syster yster) skrev 2016-09-26 11:18:12 följande:

Tyvärr inte självklart för mig då jag har en annan erfarenhet av detta. Fast inte i samma problem som detta men där pappan lägger sig i hur mamman har det på sin vecka och är på väg upp i rätten.

Fast att han lägger sig i din tid med barnet och har stänt dig betyder inte att han har rätt i att besluta om vardagliga saker som kost, vem som hämtar/lämnar barnet, vilken tid barnet ska lägga sig under dina dagar med barnet osv. Det betyder bara att han inte är nöjd som ni har det och att han hoppas att domstolen ska besluta att han får igenom det han nu har yrkat. Dvs. inget som berör dina vardagliga beslut rörande barnet under ditt umgänge.
  • BioBonus
    Anonym (Suck) skrev 2016-09-26 10:10:08 följande:
    Anonym (Syster yster) skrev 2016-09-26 09:56:42 följande:
    Det kan inte vara så att det, som vanligt, blivit frågetecken här istället för en smiley? blir ju ofta det här på forumet när man skriver från telefonen... Bara en tanke :)
    Så Syster yster kanske förstod, men det blev frågetecken istället...
  • Anonym (Suck)
    BioBonus skrev 2016-09-28 17:30:48 följande:

Det kan inte vara så att det, som vanligt, blivit frågetecken här istället för en smiley? blir ju ofta det här på forumet när man skriver från telefonen... Bara en tanke :)Så Syster yster kanske förstod, men det blev frågetecken istället...

Oj då. Det har jag helt missat. :)
Svar på tråden Åsikt om kosten