Att våga lämna relation
Jag har varit tillsammans med min sambo 7år. Vi har ett barn på 3 tillsammans. Jag har det senaste året(eller t.om två åren) tappat känslorna för henne. Mycket pga. att vi har haft sex cirka 1gång/månad sedan vi fick barn. Vi har pratat mycket om det, hon har känt sig trött och omotiverad sedan vi blev föräldrar, att vara mamma är inget hon trivs med. Sex för mig är viktigt för att bli bekräftad, känna närhet, det föder även närhet och ömhet i andra former än bara sex.
Senaste tre månaderna har jag fått bra kontakt med en kvinnlig kollega, jag har flirtat, vi har skrattat. Hon föreslog att vi skulle träffas utanför jobbet och där började en otrohet. Det är ett mycket aktivt val och inget snedsteg.. Jag har så roligt ihop med kollegan, vi har bra sex, kan prata om allt.
Jag både borde och vill lämna min sambo. Men jag får så dåligt samvete för vårat barn som ska behöva leva i ett splittrat hem. Förmodligen får vi alla det bättre än nu, men att vara den som bryter familjen för sin egen skull känns ruttet. Hur tar man steget och river av plåstret bara? Varför är orden jag vill inte mer så svåra att yttra? Vad ska alla gemensamma vänner och familj tycka?