• Kakmonsterarg

Hur får man bort fläckar på convers skor??

Ni med convers vita, hur får man bort blodsfläckar från skoskav? Blir dom likadana efter en tvätt i maskinen eller förstör de passformen? Nån huskur som hjälper? Help ????????

• Svar på tråden Hur får man bort fläckar på convers skor??
  • Bibbidi
    Kakmonsterarg skrev 2016-09-27 16:52:19 följande:

Var hittar man de? :o måste man inte ha skyddshandskar o grejor?

Klorin finns i de flesta mataffärer, eller inne på tex ÖoB.

Om blodet inte torkat än så hade nog kört salt och kallvatten (inte varmt för då koagulerar blodet!) och gnuggat som tusen för att se om det går bort. 
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • EmberEyes

Ehrm... ICA, Konsum, hemköp, jour-butiken/macken, i princip alla ställen som säljer diksmedel/tvättmedel/rengöringsmedel... Och nej det behövs inte handskar och grejer, men jag skulle rekomendera handskar och välventilerat utrymme för det stinker.
  • Bibbidi

Klorin fräter och bleker så ja, du måste ha tjocka gummihandskar och inte doppa händerna i klorinet utan skydd.
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Bibbidi
    EmberEyes skrev 2016-09-27 17:01:17 följande:
    Ehrm... ICA, Konsum, hemköp, jour-butiken/macken, i princip alla ställen som säljer diksmedel/tvättmedel/rengöringsmedel... Och nej det behövs inte handskar och grejer, men jag skulle rekomendera handskar och välventilerat utrymme för det stinker.
    Klorin utan handskar är inte så smart. :/
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • EmberEyes
    Bibbidi skrev 2016-09-27 17:02:00 följande:
    Klorin utan handskar är inte så smart. :/
    Beror helt och hållet på koncentrationen. Jag använder klorin vid rengöring hemma och använder bara handskar när jag använder det outspätt.

Jag utgår från att TS kan själv läsa instruktionerna på flaskan och avgöra hur hen vill göra. Flört
  • Anonym (Tvättmaskin!)

Plocka ur sulorna och ta loss snörena och kör alltihop i tvättmaskin på 30 grader med tvättmedel för vittvätt + fläckborttagningsmedel typ Vanish. Hängtorka. Dom kommer bli som nya. Gör jag alltid med mina :)

• Anonym (Vanish)

Har kört mina converse på 60 grader i tvättmaskinen många gånger och det tappar inte formen eller går sönder på något sätt.. Blir bara vita igen :) Just för blod är det väl dock bättre med kallt vatten. Testa vanish oxi action, har tagit bort alla fläckar jag nånsin har använt det på.

Svar på tråden Hur får man bort fläckar på convers skor??