• Hemera

Router o internetproblem

Jag bor i en tvåvåningsvilla. 
    Vi har en D-link dir655 router på övervåningen. 
    Min sambo och mina döttrar har laptops och de har inga problem att sitta var som helst i huset och surfa....
    Jag å andra sidan måste sitta max 5 meter från rotern.
    Min dator är 1 år gammal, en Acer Aspire E 15. Min sambo och mina barn har inga värstingdatorer.
    Jag vill inte sitta inne på vårt kontor jämt utan kunna sitta i köket, vardagsrummet eller sovrummet men det går inte... "ingen internetanslutning"
    Vad kan jag göra för att lösa detta irriterande problem?
    Jag köpte denna datorn för att det va samma problem med min förra dator...

• Svar på tråden Router o internetproblem
  • Lena

Kolla vilka kanaler/band routern är inställd på och datorerna stödjer. Det kan vara olika.

• miaselliot

Köp en powerline. Finns på typ elgiganten eller net on net. Det är två små dosor du kopplar in i eluttaget. En kopplar du till routern en sätter du i vägguttaget i ett annat rum. Den kommer fördela din wifi. Vi gjorde så. Har routern på bottenvåningen och hade kasst wifi på ovanvåningen. Kostar runt 3-400:- och så är problemet löst.

• MAN78

Powerline? Gör den ett "bättre jobb" än en vanlig extender?

• Noname00

Om det funkar för andra så är det nog inget fel på routerns räckvidd, och troligtvis inte din dator eller det gamla helller.
    Det kan vara så att nätverkskortet går ned i strömsparläge.

När uppstår "ingen internetanslutning", är det alltid när du startar datorn eller du stängt locket och den gått ned i läge och du fäller upp för att väcka den ingen?
    Eller är det alltid på samma plats?

Svar på tråden Router o internetproblem