• ebbaengvall

Äter för mycket!

Jag har en son på två månader, efter han föddes så har jag blivit sjukt stor i maten, vilket jag aldrig varit. Gick upp 30 kg under graviditeten, ner 10 efter födseln och har väl gått upp dom 10 igen. Mår fruktansvärt dåligt över mitt utseende men har så svårt att sluta äta! Nu har jag iallafall slutat äta godis men de gör att de istället blir ännu mer mat. Nu till frågan, jag helammar, finns de då något kosttillskott jag kan ta för att dämpa hungern utan att skada mitt barn? Eller avråder ni att göra de tills jag Ammat klart? Ska ta upp detta med min BM men tänkte om nån här har nån erfarenhet!

• Svar på tråden Äter för mycket!
  • EmmaRoSa

Hej!
    Oroa dig inte jag är precis likadan alltså jätte hungrig när jag ammar och det är fullt normalt, banta lite utan tillåt dig äta, bra och nyttig mat och gå dina barnvagnspromenader.
    Har också precis som du gått ner 10 efter förlossning men gått upp det igen för jag är så hungrig när jag ammar.
    Vi gör av med mycket energi när vi ammar. Känn ingen panik vi tar det efter amning låt allt va och njut av din bebis tiden går så fort.

Ta hand om dig.

• Kelsson1

Jag håller med, banta INTE under amning!
    Det finns tid för att ta itu med vikten när du slutat amma.
    Jag gick upp väldigt mycket i vikt under amning! Ja jag vet, alla andra går ner i vikt när de ammar men inte jag .
    För mig har det varit tvärtom båda gångerna (har 2 barn).
    Nu har jag kört lchf sedan slutet av februari (slutade amma i december) och det har fungerat väldigt bra för mig, har tappat nästan 23kg!
    Menar nu inte att du måste köra lchf , utan välj det som passar dig bäst men ta det efter att du slutat amma så att du har tillräckligt med mjölk till bebisen och krafter så att du orkar med!

Svar på tråden Äter för mycket!