• annie1994c

    Falska rykten om mig

    Hej!

    Är helt slut nu, på riktigt. Det har gått nästan 1 år sen falska rykten började spridas om.mig, det har gått så långt att de blandar in min familj i skitsnacket.

    Jag är 22 år, studerar på en annan ort och råkar ha en pojkvän vilket är ett stort nej inom min släkt och närastående. Jag kommer alltså, olyckligtvis från ett land där förhållande innan äktenskap är a big No och man kan bli tilltalad som slampa/hora och min familj blir kallade för horfamilj etc. Jag ska inte gå in i varje detalj om vilka saker som sägs om mig där ute spec bland folk som ät från samma land. Olika personer har spridit rykten, dels mina släktingar och dels min pojkväns. Jag har försökt att ignorera detta i 1 år nu, men har ingen ork kvar. Har fått en mental breakdown nu, och pllar nt längre. Vart jag än går får jag dessa konstiga smutsiga blickar o viskandet! Vad ska jag göra, kan man kontakta nån, typ polisen elr ? Förlåt för flummig text är bara såååå arg.

  • Svar på tråden Falska rykten om mig
  • Meus Veritas

    Jag blir så ledsen när jag läser sånt här, det är rent förjävligt att en människa inte själv kan få välja sin egen kärlek och styra över sitt eget liv. Polisen kan tyvärr inget göra om du inte fruktar för ditt liv. Jag vet inte hur det ser ut i just din kultur med såklallat hedersmord men är detta något du fruktar så ska du absolut vända dig till polisen.

  • annie1994c
    Meus Veritas skrev 2016-09-30 07:19:44 följande:

    Jag blir så ledsen när jag läser sånt här, det är rent förjävligt att en människa inte själv kan få välja sin egen kärlek och styra över sitt eget liv. Polisen kan tyvärr inget göra om du inte fruktar för ditt liv. Jag vet inte hur det ser ut i just din kultur med såklallat hedersmord men är detta något du fruktar så ska du absolut vända dig till polisen.


    Nej då detr ingen hedersmord och jag är inte rädd på det sättet, är bara mentalt slut
  • Anonym (Falska rykten)
    annie1994c skrev 2016-09-30 00:46:35 följande:

    Hej!

    Är helt slut nu, på riktigt. Det har gått nästan 1 år sen falska rykten började spridas om.mig, det har gått så långt att de blandar in min familj i skitsnacket.

    Jag är 22 år, studerar på en annan ort och råkar ha en pojkvän vilket är ett stort nej inom min släkt och närastående. Jag kommer alltså, olyckligtvis från ett land där förhållande innan äktenskap är a big No och man kan bli tilltalad som slampa/hora och min familj blir kallade för horfamilj etc. Jag ska inte gå in i varje detalj om vilka saker som sägs om mig där ute spec bland folk som ät från samma land. Olika personer har spridit rykten, dels mina släktingar och dels min pojkväns. Jag har försökt att ignorera detta i 1 år nu, men har ingen ork kvar. Har fått en mental breakdown nu, och pllar nt längre. Vart jag än går får jag dessa konstiga smutsiga blickar o viskandet! Vad ska jag göra.


    Är det vanligt om falska rykten om otrohet? Hur mår du Idag finns det flera som är har varit I din situation
Svar på tråden Falska rykten om mig