Möss och råttor- jag blir tokig. På min man
Visste egentligen om jag skulle lägga tråden under Relationssnack istället
Vi bor på landet och det är klart jag förstår att möss och råttor försöker ta sig in så här års. Vi har alltid fällor och andra avskräckande preparat mm utlagda och fångar en del möss mm ganska regelbundet. Kruxet är att de går in i väggarna och man hör dem nästa dagligen då de gnager. Inte så trevligt och ganska läskigt när man tänker på elledningar mm. Ibland DÖR de och ligger i väggar och golv och luktar, oftast i en vecka eller så.
SÅ kan man ju inte ha det.Det tycker varken jag eller min man men kruxet är att det verkar bara vara jag som tycker att vi behöver göra nåt åt det.Han konstaterar att det luktar, tömmer nån fälla och sen struntar han i det och lever i lukten och äcklet. Jag tycker att vi ska typ ta hit Anticimex och kanske en byggfirma som gör en helhetsgrej av det och iallafall minskar på våra "hyresgäster".
Såklart kan jag ordna detta själv men det känns som om det kommer bli en kostsam historia och då behöver vi ju vara överens om att det verkligen behövs. Finns här nån mer som haft samma problem med skadedjur eller sin partner för den delen?