• Anonym (Aj)

What? Sjukt ont längst ut på kindbenet :-(

Hemsk molande smärta längst ut på kindbenet och mot yttre ögonvrån. Blir inte värre när jag bockar mig. Ingen tandvärk eller feber. Håller på att bli tokig. Dessutom spänd och öm vid skuldran på samma sida, men det kan väl knappast ge smärta i ansiktet.

Använder Terracortil för ögonlocksinflammation sedan 13 dagar tillbaka.

• Svar på tråden What? Sjukt ont längst ut på kindbenet :-(
  • Anonym (Aj)
    Kerubmamman skrev 2016-09-30 18:40:54 följande:

Bihålan? 

Men det gör inte alls ont när jag bockar mig framåt. Är väl vid bihåleinflammation det gör mer ont då?

Smärtan sitter på kindbenet högsta punkt och mot yttre ögonvrån o sedan något nedanför ögat.

Det gör ont, släpper något och kommer sedan tillbaka.
  • puman76

Det kan inte vara tandvärk ändå? Rötterna på kindtänderna går långt upp och smärta som kommer o går sådär låter som början till tandvärk. Prova att knacka försiktigt på kindtänderna med något av metall, en tesked eller så.
    Annars vet jag inte...

• Cissilei

Hur länge har du haft ont? Vad jobbar du med? Studerar? Kan vara att du pressar eller gnisslar tänder på natten. Att du har ont i skuldran på samma sida tyder på att det kan vara muskulärt. Har du möjlighet att få massage- så gör det. Ta antiinfl. tablett.

• Cissilei

Blir det värre om du äter el dricker kallt el varmt? Blir det värre vid varmt - och molande värk som är svår att koppla bort- kan det vara en tand som spökar.

• Anonym (Aj)

Började igår men värre idag. Känner inget konstigt när jag knackar på tänderna men det kanske är visdomstanden som spökar. Men känner inget speciellt vid varm/kall dryck.

Stressad och orolig, så sover säkert inte så avslappnat.

Fått massage av mannen och tagit ipren nu ikväll. Men hittills ingen lindring.

• Cissilei

Jag tycker det låter som att det är bettet- dvs. Pressning eller gnissling. Kan gå hela vägen ner till skuldran. Massera vid tinningen försiktigt- gapa(stretcha) se till att inte ha kontakt mellan tänderna- förutom när du tuggar. Det är det enda jag kan tipsa dig om med så pass lite info. Ta Ipren och alvedon tillsammans om det blir outhärdligt. Huvudvärk?

• Anonym (Aj)

Ingen huvudvärk.

Men har nu lite halsont, när jag sväljer.

Lite snuvig.

Barnen är lite förkylda.

Svar på tråden What? Sjukt ont längst ut på kindbenet :-(