• Brunett86

Försök att bli gravid pergotime

Fick pergotime fick ägglossning blev sp lycklig . Jag och sambon hade sex dagen före ägglossning och sex natten den dagen ägglossning var sen dagen efter . Men visade ingen graviditet :( kan de varit för han var bort rest på ägglossningsdagen som resultera i ett det ej blev graviditet tro ? Hört att spermier lever i några dygn så dagen innan och natten efter borde ha gått ??

Ska prata med läkaren/ gyn igen hon sa att vi får göra om proceduren om graviditet ej blir .

Tycker det är konstigt när jag äntligen fick en ägglossning . Kanske måste det vara på klockslaget man måste ha sex som ägglossning ska ske ? Min sambo fick även. Prestations ångest så var inte lätt att få ihop det :(

• Svar på tråden Försök att bli gravid pergotime
  • MrsMS

Jag skulle säga att det bara är att försöka igen. Det var ju bara första försöket :)

Det finns dem som har ägglossning utan hjälp som får försöka flera månader. Så ingen panik! Ta det lugnt och vänta in nästa ägglossning..

• Orkide
    Brunett86 skrev 2016-09-30 18:58:09 följande:

Fick pergotime fick ägglossning blev sp lycklig . Jag och sambon hade sex dagen före ägglossning och sex natten den dagen ägglossning var sen dagen efter . Men visade ingen graviditet :( kan de varit för han var bort rest på ägglossningsdagen som resultera i ett det ej blev graviditet tro ? Hört att spermier lever i några dygn så dagen innan och natten efter borde ha gått ??

Ska prata med läkaren/ gyn igen hon sa att vi får göra om proceduren om graviditet ej blir .

Tycker det är konstigt när jag äntligen fick en ägglossning . Kanske måste det vara på klockslaget man måste ha sex som ägglossning ska ske ? Min sambo fick även. Prestations ångest så var inte lätt att få ihop det :(

Jag blev gravid på andra omgången pergo. Oroa dig inte än. Lycka till
  • Gucci87

Hej. Är helt ny här, men behöver skriva av mig till några som är i samma sista. Har försökt gå barn i över 1 år nu. Inget händer och varje gång mensen kommer blir vi så ledsna. Ska till läkaren på torsdag, Gud vad jobbigt de var att ringa de samtalet. Någon som varit i liknande sist ? Hoppad på att fp hjälp. Har varot gravid 1 gång tidigare då jag gjorde abort. Det vr ingen planerad graviditet utan jag hade skydd. Men nu vill dey verkligen inte ta sig. Försöker hålla hoppet uppe men det gör så ont.

• Brunett86
    Orkide skrev 2016-09-30 19:24:16 följande:

Jag blev gravid på andra omgången pergo. Oroa dig inte än. Lycka till

Åå vad kul orkidé :) jag ska börja med pergotime i morgon igen :) hoppas det kan gå :) men ja får inte ha oskyddat sex förrens ja ska dit nästa vecka på koll hur många ägg som släppt.. första gången var det tre st så håller tummarna att det är Max två st nu så man bara kan köra på .
Svar på tråden Försök att bli gravid pergotime