Första nätterna med en valp!
Hej på er alla hundägare!
Jag och min kille har skaffat hund, dom är cirka 9 veckor. Allt har gått bra änsålänge och vi har träffat hunden mycket nu innan vi fick hem honom idag. Men något jag är lite orolig för är hur vi ska göra på nätterna. Vi har en ha ska hög säng, så vår lilla kille kan inte hoppa ned själv från sängen. Jag testade förut med att lägga honom i sin hundsäng som ligger precis brevid våran säng och la mig själv i sängen. Men han började gny o försökte ta sig upp i sängen. Så tillslut bärde jag upp honom och han började "gräva" i sängen (bädda) och la sig till rätta nära mig och har nu somnat. Förstår nu när han är så liten att han gärna vill ha närhet då allt e nytt för honom. Men hur ska jag få honom att sova i sin egen säng? Tänkte att när han nu somnat att ja ska lyfta ner han till sin egen säng och om man gnäller inatt så tar ja upp han tills han somnat o lägger tillbaka han igen.
Hade gärna haft han sovandes i sängen hela nätterna men de går inte då han inte kan ta sig ned!
Om Ni har tips om detta eller övriga tips till hundägare med valp så säg gärna till!