Yngre tjej på jobbet
Började på nytt jobb i våras. Bland mina kollegor finns en söt och supersmart 27-årig tjej som jag omedelbart kom bra överens med. Från början var vi tre som jobbade ganska tätt ihop, men den tredje - en kille i hennes ålder - slutade för ett tag sedan.
Dumt nog har jag gått och blivit lite förälskad i den här tjejen. Det är inte svårt att bli, och jag misstänker att även den förre kollegan hade lite såna känslor. Vad är då problemet, undrar ni säkert? Förutom att vi jobbar ihop, vilket kan ställa till det, så är jag 43 år, alltså betydligt äldre. Jag har heller inte någon aning om hur hon känner gentemot mig. Vi umgås mycket på jobbet, tar rast ihop, tränar tillsammans, skämtar mycket men diskuterar även allvarliga saker. Hade det inte varit för åldersskillnaden hade jag nog tänkt att det kunde vara nåt, men jag nojar över att hon ska börja se mig som nåt slags creepy gubbe. Den enda trösten i det sammanhanget är att hon trodde jag var ca 30 när vi först träffades, så då kan hon inte tycka att jag är alltför gammal och gubbig.
Fast även om man bortser från åldersbiten så känns det lite svajigt ibland. Hon pratar väldigt mycket om sig själv, men frågar inte mycket om mig och mitt liv, utöver det normala "har helgen varit bra" etc. Vi har haft en del kontakt via sms etc utanför jobbet, men inte umgåtts mer än så. Hon är nästan alltid upptagen med en massa resor och vänner, så eventligen borde jag kanske inte ens fundera på henne - det känns inte som att hon har plats i sitt liv för en djupare relation. Men det är så svårt att sluta tänka på henne! Jag har naturligtvis inte sagt till henne hur jag känner, även om jag tycker hon borde kunna ana sig till det.
Egentligen finns det säkert inga råd att få, men jag behövde skriva av mig lite. Om någon har några kloka tankar så ser jag fram emot att få ta del av dem.